bf_i_text_pers_klein.gif (4201 Byte)

PCI brengt NetSupport Manager 5.0 op de markt

Voor beheer op afstand van PC's

Amsterdam, 29 november 1999 - Productive Computer Insight (PCI) heeft versie 5.0 van NetSupport Manager op de markt gebracht. Deze oplossing voor remote control van PC's kent nieuwe, geïntegreerde features, waaronder Voice-over IP, remote PC inventory en Active-X-technologie. NetSupport Manager wordt in de Benelux gedistribueerd door Brainforce Software.

Met NetSupport Manager kunnen beheerders, helpdeskmedewerkers, ondersteuningspersoneel en telewerkers een PC of een groep PC's op afstand benaderen, gebruiken en beheren. Met de nieuwe Interrogation feature kan de gebruiker een snelle inventarisatie van hardware en software uitvoeren, wat met name praktisch is voor helpdeskmedewerkers en technisch personeel. Verder kan met één muisklik informatie verzameld worden vanaf de PC op afstand. De nieuwe versie ondersteunt verder geïntegreerde bestandsdistributie, waardoor software centraal en op afstand geïnstalleerd kan worden.

Een andere nieuwe feature is de NetSupport Manager Control als Active-X-applicatie. Daarmee kan een PC vanaf elke willekeurige plek benaderd worden door NetSupport Manager via het Internet met behulp van een browser, waarbij gebruik gemaakt wordt van Active-X-technologie. Gebruikers kunnen de Control-software van een Web-site downloaden en onmiddellijk een remote control-sessie starten. Zo krijgen beheerders toegang tot PC's vanaf elke mogelijke plek en kunnen gebruikers bijvoorbeeld demonstraties vanaf een PC op afstand verzorgen.

Met de Voice-over IP-feature is tweeweg audioverkeer mogelijk tussen de control-PC en de client-PC. Zo kan een helpdeskmedewerker de gebruiker van de PC op afstand mondeling via Voice over IP helpen bij het oplossen van problemen.

Andere nieuwe features van NetSupport Manager zijn de volgende * Verbeterde beveiliging - Dankzij DES-encryptie is het nagenoeg onmogelijk om in te breken tijdens bestandsoverdracht of tijdens een remote sessie. * Nieuwe, geïntegreerde scripting-mogelijkheden - NetSupport Manager bevat nieuwe, geïntegreerde scripting-functies, `drag-and-drop'-programmeren en mogelijkheden voor het automatiseren van administratieve taken. * Verbeterde prestaties - Remote sessies verlopen sneller door geoptimaliseerde schermafhandeling. * Remote clipboard - Met deze feature kan geknipt en geplakt worden tussen applicaties op zowel de control-PC als de client-PC. * TAPI-ondersteuning - Voor Remote Control via een inbelverbinding. NetSupport Manager detecteert zelf het modem en zorgt zo voor een snelle installatie van alle soorten modems, inclusief ISDN-modems. * TCP/IP - TCP/IP is nu als standaard gateway opgenomen, naast de beschikbare IPX/SPX- en NetBIOS-gateways. * Ondersteuning van verbindingen langs firewalls en proxy-servers - Hiermee maakt de client verbinding voor een remote sessie, waardoor de veiligheid gewaarborgd blijft. * Windows 2000 - NetSupport Manager 5.0 ondersteunt Windows 2000.

NetSupport Manager is wereldwijd op duizenden systemen geïnstalleerd en wordt op miljoenen clients toegepast.

Brain Force Software Brain Force Software is sinds de oprichting in 1983 in Oostenrijk actief als consultant en distributeur van software voor grote ondernemingen. In november 1997 opende Brain Force Software een kantoor in Amsterdam. Dit kantoor bedient de markt in Nederland, België en Luxemburg, en concentreert zich op de verkoop van systeembeheersoftware voor Client/Server-systemen. In datzelfde jaar behaalde het bedrijf een omzet van 37,5 miljoen DM en een nettowinst op de balans van 1,8 miljoen DM. Door de overname van bestaande onderhoudscontracten beschikt de nieuwe vestiging in Amsterdam al over een aanzienlijk aantal klanten, waaronder VOLVO, Philips, Libertel, Alcatel Bell, Amsterdams Uit Buro, Alfa Laval, Nederlands Rundvee Syndicaat en het Kadaster.

Brain Force Software heeft in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland zelfstandige divisies en is officieel distributeur en vertegenwoordiger van onder andere Axent Technologies, Bridgehead, Ericom, Heroix, Process Software, Raxco, SQL Software, Unison en Wyatt River Software. Op 10 juni 1999 heeft Brain Force Software, na een intensieve voorbereiding van een jaar, als eerste Oostenrijkse IT-onderneming een notering gekregen aan de beurs van Frankfurt.

Deel: ' PCI komt met NetSupport Manager 5.0 voor PCbeheer op afstand '