Gemeente Alkmaar

EMBARGO tot 31 januari 2013, 16.45 uur

Alkmaar, 30 januari 2013

Penning van Verdienste voor Martin Hagen

Op donderdag 31 januari om 16.45 uur reikt burgemeester Piet Bruinooge een Penning van Verdienste in zilver uit aan voormalig wethouder Martin Hagen. Hij krijgt de onderscheiding als blijk van waardering voor zijn verdiensten voor de stad Alkmaar. De onderscheiding wordt uitgereikt tijdens een receptie in het stadhuis ter gelegenheid van het afscheid van Hagen, als wethouder van Alkmaar.

De heer drs. (M.L.) Martin Hagen was vanaf april 2011 tot 10 januari 2013 wethouder in Alkmaar, namens de fractie van Trots op Nederland. In die periode beheerde bij de portefeuilles: Integrale Veiligheid, WMO, Volksgezondheid, Ouderen en Dierenwelzijn. Daarnaast was hij projectwethouder van de wijk De Hoef.

Verdiensten

Hagen besteedde tijdens zijn wethouderschap veel aandacht aan Integrale Veiligheid, zoals Burgernet, Wakkere Ouders en was hij voorstander voor meer cameratoezicht. Daarnaast zette hij zich in voor de kwetsbaren in de Alkmaarse samenleving waarbij de aandachtsgebieden WMO en Volksgezondheid leidend waren. Vanuit die betrokkenheid was hij voorzitter van de stuurgroep Jeugd, Alcohol en Drugs Noord-Kennemerland. Ook wordt binnenkort in de Alkenhorst het Zorgappartement van de Toekomst (ingericht volgens het Domitica principe, met moderne zorgvoorzieningen) geopend en wist hij het project Burger AED een positieve impuls te geven. Daarnaast heeft hij de nieuwe nota Dierenwelzijn gerealiseerd.

Op de oorkonde die hoort bij de Penning van Verdienste staat vermeld: "als blijk van waardering voor zijn verdiensten voor de stad Alkmaar."

Voor meer informatie:

perstelefoon gemeente Alkmaar: tel. 072 548 9555