Gemeente Weert

9 juli 1999
Samenwerking binnenstadwinkeliers, kermisexploitanten, bank en gemeente
UNIEKE PENNINGENACTIE VOOR GRATIS ATTRACTIES OP WEERTER KERMIS

Gratis rondjes draaien op de Weerter kermis. Dat kan dit jaar voor het eerst door de blauw-witte penningenactie voor de kermis. Die penningen worden vanaf 15 augustus a.s. uitgegeven door winkeliers die zijn aangesloten bij de winkeliersvereniging van de Weerter binnenstad. Wie deze penningen bewaart tot de kermisdagen kan ermee betalen bij een attractie die meedoet aan deze actie. Een ritje in een kleine attractie kost 1 penning, een ritje in een grote kost 2 penningen. De penningen vertegenwoordigen een waarde van 1,25. Deze actie, die dit jaar voor het eerst wordt gevoerd, is een unieke samenwerking tussen de winkeliers aangesloten bij Centrum Weert Promotion, de SNS-bank, de meeste kermisexploitanten en de gemeente Weert.

De consument kan in de deelnemende winkels in de Weerter binnenstad vanaf 15 augustus een blauw-witte penning cadeau krijgen. De winkeliers bepalen zelf hoe en wanneer zij penningen aan de consument geven. Zo kan het zijn dat men bij besteding van een bepaald bedrag in een winkel een penning krijgt of dat men bij aankoop van een bepaald artikel een penning ontvangt.

Daluren
De penningen zijn tijdens de daluren van de kermis in te leveren bij de kermisexploitanten die aan de actie deelnemen. Deze zijn herkenbaar aan het logo van de actie op de ruit van de kassa. Die daluren zijn: vrijdag 24 september van 18.00 tot 00.30 ( de kermis begint dit jaar immers al op vrijdagavond) en maandag 27, dinsdag 28 en woensdag 29 september van 13.00 tot 19.00 uur. Buiten deze daluren hoeft de kermisexploitant de penningen niet te accepteren.

Officiële start voor winkeliers
Op 9 juli heeft wethouder P. Verheggen het officiële startsein voor deze actie gegeven door de eerste 1000 blauw-witte penningen te overhandigen aan binnenstad-ondernemer Emiel Paquay.

Deel: ' Penningenactie voor gratis attracties op Weerter kermis '