Gemeente Den Haag

19 februari 1999

Verhuizing bewoners pension Bankastraat naar Ampèrestraat

De acht bewoners van pension Bankastraat verhuizen op donderdag 25 februari 1999 naar hun nieuwe pand aan de Ampèrestraat 91-93 in de wijk Regentes Valkenbos. Om 13.00 uur vindt de officiële overhandiging van de sleutel plaats.

Woningbeheer NV, de Regionale Instelling voor Begeleid Wonen en het Gereformeerd Instituut voor Kerk en Samenleving hebben in samenwerking met de gemeente de nieuwe huisvesting gerealiseerd. Toen de rechtbank vorig jaar oordeelde dat de bewoners het pension aan de Bankastraat dienden te verlaten is gezamenlijk gezocht naar een oplossing voor de dreigende huisuitzetting. De woning aan de Ampèrestraat kan voor een periode van drie jaar worden bewoond. In de tussentijd wordt verder gezocht naar een definitieve oplossing.

In het pand aan de Ampèrestraat krijgen alle bewoners een eigen kamer. Op de begane grond is een gemeenschappelijke ruimte. Joke Rodenrijs houdt zich bezig met de dagelijkse verzorging van de bewoners. Hiervoor is een Melkertbaan gecreerd. De woonbegeleiding is in handen van de Regionale Instelling voor Beschermd Wonen. Het technisch-, administratief- en financieel beheer van het pand wordt ondergebracht bij een nieuw op te richten stichting. De Stichting Samenwerkende Sociale Fondsen, het VSB-fonds en de diakonieën van de Hervormde Gemeente Den Haag en de Gereformeerde Kerken Den Haag hebben financieel bijgedragen aan de inrichting van het pand en de brandveiligheidsvoorzieningen. Het pand is opgeknapt en aangepast aan de wensen van de bewoners door jongeren in het kader van een arbeidservarings- en scholingsproject. Vrijwilligers van het buurtcomit þeen huis onder de zonþ uit de Archipelbuurt hebben met het schoonmaken van het pand de helpende hand toegestoken.

uitnodiging

Namens Woningbeheer NV en de overige deelnemers nodigen wij u uit aanwezig te zijn bij de overhandiging van de sleutel van het pension Ampèrestraat op donderdag 25 februari a.s. om 13.00 uur.

Deel: ' Pensionbewoners van Bankastraat Den Haag verhuizen '