Jonge Democraten Persberichten

"PEPER BEWIJST OPENBAAR BESTUUR SLECHTE DIENST"

De Jonge Democraten, de onafhankelijke jongerenorganisatie gelieerd aan D66, vindt dat Bram Peper het openbaar bestuur een slechte dienst heeft bewezen door af te treden als minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Door voor de publicatie van het eindrapport van de Rotterdamse raadscommissie af te treden, heeft Bram Peper een verkeerd signaal afgegeven aan bestuurders. Boris van der Ham, landelijk voorzitter Jonge Democraten: "Aftreden is de zwaarste conclusie die een bestuurder kan trekken. Dat mag je niet zomaar aangrijpen wanneer het je te heet onder de voeten wordt."
De JD ziet duidelijke overeenkomsten met het gedrag van Wethouder Groen uit Amsterdam, die in de stemmingmakerij rond zijn decalaraties ook voldoende reden zag om op te stappen. Van der Ham: "Het is belangrijk dat in de politiek het kaf van het koren wordt gescheiden. Bestuurders die hebben gesjoemeld moeten worden bestraft, maar bestuurders die niets hebben misdaan moeten op hun plek blijven zitten." Bij wethouder Groen bleek dat er niets onoirbaars aan de hand was, hij had dan ook moeten blijven zitten. Bij Peper was het nog wachten op het rapport van de Raadscommissie.
Door af te treden op enkel de atmosfeer van verdachtmaking is een uitholling van het ambt, en geeft vrij baan voor roddels en riooljournalistiek, menen de Jonge Democraten. De Jonge Democraten concluderen dan ook dat Peper last heeft gehad van een kwaad geweten, of erger: slappe knieen. Van der Ham: "Een verantwoordelijk minister moet zijn daden durven te verdedigen tegenover de volksvertegenwoordiging."

EINDE PERSBERICHT

Zoekwoorden: