PERSBERICHT - 31 MAART 2002

Per trein naar Marek van der Jagt in Wenen

NS organiseert voor haar vaste klanten, in samenwerking met uitgeverij De Geus, een bijzondere literaire reis naar Wenen, de woon- en werkplaats van Marek van der Jagt. De vijfdaagse reis vindt plaats van donderdag 16 mei t/m maandag 20 mei. Op 17 mei wordt in Wenen namelijk de eerste Marek van der Jagt-lezing gehouden.

Ook wordt op 17 mei de tweede roman van Marek van der Jagt Gstaad 95-98 gepresenteerd. Tijdens deze reis wordt de mogelijkheid geboden een speciale Van der Jagt-rondleiding door het literaire Wenen van Marek te volgen. Het is op dit moment nog niet bekend of Marek van der Jagt zelf deze rondleiding zal verzorgen.

Gegevens
De reis kost 379 per persoon op basis van verblijf in een 2-persoonskamer. Voor een 1-persoonskamer wordt een toeslag van 45 gerekend. De prijs is inclusief treinretour, vervoer van station naar hotel, 2 overnachtingen in het vijfsterren hotel Radisson SAS op basis van logies/ontbijt en vrije toegang tot de lezing. Er zal gereisd worden per nachttrein (Donauwalzer) met opstapplaatsen in Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Het treinbiljet is tevens geldig vanaf ieder station in Nederland naar n van deze opstapplaatsen en terug.

Onder vaste klanten van NS wordt iedereen gerekend die beschikt over een Voordeel-urenkaart, een NS- , een OV- of een Jaartrajectkaart. Genteresseerden die niet over een van deze kaarten beschikken, kunnen alsnog een Voordeel-urenkaart aanschaffen voor 45.

Tijd voor lezen
NS organiseert deze reis in het verlengde van de NS-campagne Tijd voor lezen. Reizen per trein en lezen zijn een logische combinatie en staan in deze campagne centraal. De trein biedt immers, in tegenstelling tot de auto, de mogelijkheid om tijdens het reizen te lezen.

Marek van der Jagt is bekend van zijn debuutroman De geschiedenis van mijn kaalheid en als auteur van het Boekenweekessay van 2002 Monogaam. Voor zijn debuut ontving hij in 2000 de Anton Wachterprijs. Het Boekenweekessay Monogaam is tijdens de Boekenweek te koop in de boekhandel voor 2,25.

Meer informatie:

over de reis: www.tijdvoorlezen.nl
over de auteur en zijn werk: www.degeus.nl

Deel: ' Per trein naar Marek van der Jagt in Wenen '