Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 9-09-2001
persberichten district Eemland zuid, 11.55 uur

Inbreker opgepakt

AMERSFOORT Zondagochtend rond half één werd ingebroken bij een winkel aan het Euterpeplein. Getuigen hadden twee personen uit de winkel zien komen en wegrijden in een personenauto.
Na een korte achtervolging werd de auto aangetroffen. De mannen renden bij het zien van de politie weg. Eén verdachte wist te ontkomen. De andere verdachte, een 24-jarige man uit Amersfoort, had zich verstopt in een schuurtje in de Franklinstraat en kon worden aangehouden. Hierbij werd gebruik gemaakt van een politiehond die de verdachte in zijn voet beet.
Na behandeling in het ziekenhuis de Lichtenberg werd hij voor verhoor ingesloten in het politiebureau.

Verdachte vernieling aangehouden

Amersfoort Zaterdagavond omstreeks middernacht ontstond in een horecagelegenheid aan het Hof een vechtpartij tussen de eigenaar en enkele bezoekers. De bezoekers werden uit de zaak gezet nadat de beide eigenaren van het café door de vechtpartij enkele gekneusde ledematen hadden opgelopen.
Buiten gooiden enkele van de jongeren met fietsen naar het pand en het personeel. Eén van hen een 20-jarige verdachte uit Soest, begon op het Hof met stoelen van een nabijgelegen terras te gooien. Toen een passant, een 27-jarige Amersfoorter, de man hierop aansprak moest hij dit met een kopstoot bekopen. Het slachtoffer liep hierbij een bloedneus op. De verdachte werd aangehouden en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.

Zoekwoorden:

Deel: ' Persberichten district Eemland zuid, 11.55 uur '