politie twente

chantal westerhoff , tel. 053-455144

aanrijding met letsel
wierden, nijverdalsestraat
zaterdag 22 febr.'03, 19.10 uur een 20-jarige bestuurder uit nijverdal reed achter op het voertuig van een 44-jarige plaatsgenoot. door deze botsing raakte de 16-jarige zoon gewond. per ambulance werd hij vervoerd naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. beide voertuigen waren zwaar beschadigd en werden afgesleept.

eenzijding ongeval
hoge hexel, hexelseweg
zondag 23 febr.'03 omstreeks 14.16 uur
door waarschijnlijk een blokkerend voorwiel van zijn fiets kwam een 23-jarige man uit westerhaar ten val. door de val raakte hij gewond aan oa zijn polsen. daarom werd hij voor nader onderzoek per ambulance vervoerd naar het ziekenhuis.

rijden onder invloed op een bromfiets 03-023947
almelo, bornerbroeksestraat
zondag 23 febr.'03 omstreeks 4.42 uur bij de politie kwam een melding binnen dat er personen amok zouden maken bij een horecagelegenheid in de binnenstad. bij aankomst bleek dat de betreffende personen waren weggereden op een bromfiets. door een agent werd op de bornerbroeksestraat 1 van de betreffende personen aangetroffen. tijdens het gesprek rook de agent dat de man alcohol had genuttigd. toen de agent hem hierop wilde controleren ging de man er op zijn bromfiets vandoor. na een korte achtervolging door de binnenstad van almelo kwam de man met zijn bromfiets tot stilstand tegen de gevel van een winkel. de gevel liep geen schade op, de bromfiets enkele krassen. de man werd door de agent aangehouden en gedroeg zich recalcitrant. op het bureau blies hij op het ademanalyseapparaat een uitslag van 1,53 promille. hiervoor krijgt de man , evenals het rijden in een voetgangersgebied en zonder helm, een proces-verbaal. de bromfiets is voor technisch onderzoek overgebracht naar het bureau.

diefstal uit woning
almelo, thorbeckelaan
zaterdag 22 febr.'03
een 41-jarige man uit almelo deed aangifte van diefstal uit zijn (nieuwe) woning. de man was bezig met verhuizen. men is tussen13.00 uur en 16.30 uur via een raam de woning binnengekomen. de buit bestond uit een discman met speakers. de man gaf aan dat hij, naar aanleiding van deze inbraak, hier niet meer wilde wonen.

man vernielt politieauto na aanhouding 03-024134
almelo, bevrijdingslaan
zondag 23 febr.'03 omstreeks 20.40 uur
een 23-jarige man uit almelo deed aangifte van bedreiging gepleegd door de vader van zijn vriendin. agenten zagen de 34-jarige vader lopen en hielden hem aan. toen de man in de politieauto was geplaatst werd hij boos. hij sloeg met zijn blote vuist het portierraam van de auto stuk. de man is overgebracht naar het bureau alwaar hij de bedreiging en vernieling bekende.

man zoekt overnachting
almelo, laan van iserlohn
maandag 24 febr.03 omstreeks 2.25 uur een 36-jarige man uit stad aan 't haringvliet was vervelend bij de poort van een horecagelegenheid. de man was niet meer welkom omdat de zaak gesloten was. de man wilde daarop met de agenten mee om op het bureau te kunnen overnachten. aangezien de cel geen hotelkamer is gingen de agenten hier niet op in. na enige tijd konden de agenten de man toch een slaapplaats op het bureau aanbieden. hij had namelijk de intercomkast van de horecagelegenheid vernield.
door een 27-jarige medewerker van de horecagelegenheid is aangifte gedaan van vernieling. de man is opgesloten.

vrouw springt na ruzie uit het raam 03-024193
almelo, vriezenveenseweg
maandag 24 febr.03 omstreeks 00.14 uur
bij de politie kwam een melding binnen dat er iemand op straat zou liggen die uit het raam was gevallen of gegooid. ter plaatse bleek dat de 20-jarige vrouw zelf uit het raam was gesprongen. zij had dit gedaan uit angst voor haar 18-jarige vriend. de vrouw is met letsel aan haar enkel door de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. de vriend is door de politie aangehouden en overgebracht naar het bureau alwaar hij is opgesloten. hij wordt verdacht van mishandeling en bedreiging.

gestolen auto uitgebrand aangetroffen 03-024206
almelo, groen van prinsterenstraat maandag 24 febr.03 omstreeks 1.47 uur de auto van een 23-jarige vrouw uit vriezenveen is totaal uitgebrand aan de groen van prinsterenstraat. de brandweer heeft de brand geblust. de vrouw ondekte vanochtend om 6.40 uur dat haar auto was gestolen. het betreft een grijze ford puma. de politie gaat uit van
brandstichting. de politie zoekt getuigen mbt de diefstal en brandstichting.

wildplassers bekeurd
wierden, spoorstraat
zondag 23 febr.'03
tijdens het controleren van de uitgaande jeugd werden 2 personen bekeurd voor het plassen tegen de gereformeerde kerk.

verkeersongeval letsel
enschede, weerseloseweg
zondag 23 febr.'03
een 51-jarige bestuurder uit enschede vloog met zijn uit de bocht en belande in de sloot. de man raakte gewond aan zijn nek en werd door de ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. omdat de bestuurder verdacht werd van het rijden onder invloed werd een bloedproef afgenomen. tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

rijden onder invloed.
enschede, espoortstraat
zondag 23 febr.'03 omstreeks 4.40 uur agenten zagen een auto zonder verlichting al slingerend rijden. bij controle bleek dat de 32 jarige bestuurder onder invloed van alcohol verkeerde. de man werd aangehouden en overgebracht naar het bureau. op het ademanalyseapparaat blies hij een uitslag van 2,06 promille! de man moet zijn rijbewijs inleveren. tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

inbraak in bedrijf
enschede, langestraat
maandag 24 febr.03 omstreeks 5.15 uur bij een bedrijf aan de langestraat heeft men ingebroken. men is binnengekomen door de grote winkelruit te vernielen. de eigenaar dient nog aangifte te doen.

geheime zender uit de lucht gehaald. 03-024130
enschede, j. verhulststraat
zondag 23 febr. 03 20.05 uur de zender van een 20-jarige inwoner van enschede is in beslag genomen. de man draaide onder de naam; "Pitbull FM". Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Aanrijding met letsel
Losser,
Gronausestraat/Raadhuisstraat/Muchtewe g
Zondag 23 febr.'03 omstreeks 17.10 uur
Een 62-jarige automobilist uit Losser verleende geen voorrang aan de voor hem van rechts komende bestuurder van een bromfiets. De 16-jarige bestuurder van de bromfiets, eveneens afkomstig uit Losser, raakte door de aanrijding gewond aan zijn voet. Hij werd voor onderzoek per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. De passagier van de bromfiets kon zich nog net voortijdig in veiligheid brengen door van het voertuig af te springen.

Jonge inbrekers op heterdaad betrapt 03-024066
Hengelo, Grundellaan
Zondag 23 febr.'03 omstreeks 15.54 uur
Na melding dat er jongeren over de hekken bij een school waren geklommen ging de politie ter plaatse. De hekken waren geplaatst omdat de school werd verbouwd. De agenten zagen en hoorden dat jongeren vernielingen pleegden in het schoolgebouw. Bij het zien van de politie namen enkele jongeren de benen. Door de agenten werd ter plaatse 1 jongen aangehouden. Een andere jongen werd even later aangehouden bij hun fietsen. Bleek dat 1 van de jongens tijdens hun 'vlucht' gewond was geraakt. Op het ziekenhuis troffen agenten de 2 andere jongens aan. Bleek dat 1 van hen een doos spijkers bij zich had, afkomstig uit de school. Nadat de gewonde jongen was verbonden werden zij aangehouden en overgebracht naar het bureau. De vier jongens, in de leeftijd van 13 t/m 15 jaar zijn gehoord en worden doorgestuurd naar bureau Halt.

Aangifte poging doodslag c.q.
mishandeling
Hengelo, Nico Werkmanstraat
Zondag 23 febr.'03
Een 35-jarige vrouw uit Hengelo deed aangifte van poging doodslag c.q. mishandeling gepleegd door haar ex-man. De agenten hebben de 51-jarige Hengeloër daarop aangehouden en overgebracht naar het bureau. De man is opgesloten voor nader onderzoek.

---- --

Deel: ' Persberichten Politie Twente maandag 24 febr.'03 '