Politie Drenthe

16:26 maandag 27 augustus 2001

Martin Panman

Ontevreden bestuurder

ASSEN. Maandagmiddag zagen een aantal getuigen, hoe een autobestuurder met het portier van zijn auto ee aantal deuken in een andere auto maakte. Op het Neptunesplein stond een Peugeot geparkeerd en naast deze Peugeot parkeerde een zwarte Ford Mondeo. Tussen de beide autos was maar weinig ruimte. Kennelijk was dit niet naar de zin van de bestuurder van de zwarte Mondeo. De getuigen zagen namelijk dat de bestuurder een aantal keren hard met het portier van zijn auto tegen de Peugeot aansloeg. Hierdoor ontstond er schade aan de Peugeot. De getuigen noteerden het kenteken van de Ford, waarna de eigenaar van de auto aangifte van vernieling deed. De politie stelt een verder onderzoek in.

Auto in de sloot

DE GROEVE. Op de Semsweg in de Groeve gebeurde vanmorgen een aanrijding. Een 25 jarige bestuurder van een bestelauto sloeg links af en zag te laat dat er een tegenligger aan kwam. Er ontstond een nagenoeg frontale aanrijding. De beide inzittende van deze auto raakten gewond. De bestuurder, een man uit Hoogezand (leeftijd nog niet bekend) zat bekneld in zijn auto en moest door de brandweer bevrijd worden. Zijn vrouw eveneens afkomstig uit Hoogezand kon met behulp van omstanders de auto verlaten. Beiden zijn overgebracht naar het academisch ziekenhuis in Groningen. De bestuurder van de bestelauto werd niet gewond.

Kelderboxen opengebroken

EMMEN. In Emmen zijn vannacht 16 kelderboxen gelegen onder een seniorenflat aan de Wilhelminalaan opengebroken. Er is o.a. een grote hoeveelheid gereedschap gestolen. Ook een groot aantal fietsen, waaronder enkele zeer dure (waarde van 2800 gulden) zijn gestolen. De politie stelt een verder onderzoek in en zoekt getuigen.

Greep in de kassa

EMMEN. Vanmorgen deed een 49 jarige eigenaar van een tuincentrum aan de Zuidbargerstraat aangifte van diefstal van geld. Vanmorgen kwam een man zijn centrum binnen liep naar de kassa, opende die, en haalde er een bedrag aan geld uit. De eigenaar, die hoorde dat de kassa geopend werd, ging er onmiddellijk. Hij trof daar een man aan, die er als een haas vandoor ging. Het gaat om een blanke man, ongeveer 1.80 groot, tussen de 30 en 40 jaar oud, een mager postuur. De kwam en ging op een grote herenfiets. De politie stelt een onderzoek in.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe

Deel: ' Persberichten Regio Politie Drenthe '