Politie Drenthe

Korps: Drenthe, plaats: Meppel 15-02-2003 12.00 uur

Persberichten zaterdag
Dirk Neef, 06 - 51 557 950

File door kop staart aanrijding
BEILEN - Vrijdagmiddag veroorzaakte een aanrijding tussen drie auto`s op de A-28 bij Beilen een file voor het verkeer uit de richting Assen.

De aanrijding ontstond toen een 35 jr. man uit Bergentheim even niet oplette en achter op de voor hem rijdende auto botste. Deze werd bestuurd door een 21 jr. man uit Assen. Door de klap van de aanrijding botste deze auto tegen de daarvoor rijdende auto, bestuurd door een 31 jr. man uit Hollandscheveld, en vervolgens tegen de vangrail in de middenberm. De mannen uit Bergentheim en Assen werden voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis in Assen. Na onderzoek konden ze direct weer naar huis. Het bergen van de auto`s en het opruimen van de rommel op de weg, waaronder een oliespoor van ongeveer 100 meter, zorgde ruim twee uur voor oponthoud van het verkeer richting Hoogeveen.

Achter het stuur zonder rijbewijs maar met drank
BORGER - Vrijdag namiddag hield de politie op de Julianastraat in Borger een 23 jr. man uit die plaats aan. Hij bestuurde een auto en trok de aandacht van de politie omdat hij geen gordel droeg. De agenten stelden vast dat de man gedronken had. Bovendien bleek dat hij niet in het bezit is van een rijbewijs. Uit de ademanalyse bleek een alcoholgehalte van ongeveer 0,6 promille. Met een proces-verbaal voor het rijden zonder rijbewijs en een transactievoorstel van 190 euro voor het rijden onder invloed werd de man weer in vrijheid gesteld.

Inbraken
EMMEN - Vrijdagavond is tussen 17.00 en 19.30 uur ingebroken in een woning aan de Holtlaan in Emmen. Men kwam binnen door een raam te forceren. Uit de woning zijn sieraden en een geluidsinstallatie gestolen.

HOOGEVEEN - In Hoogeveen is vrijdagavond tussen 18.00 en 20.00 uur ingebroken in twee woningen aan het Flokstrapad en een woning aan de Parelgras. Men kwam binnen door een raam of deur te forceren. Uit de woningen zijn o.a. sieraden gestolen.

ASSEN - Vrijdag tussen 15.00 en 21.00 uur is ingebroken in een woning aan de Peter van Anrooystraat in Assen. Het is nog niet duidelijk hoe men de woning is binnengedrongen. De bewoners missen o.a. sieraden en een fototoestel.

De Punt - In de nacht van vrijdag op zaterdag is in De Punt ingebroken in een woning aan de Norgerweg. Men kwam binnen via een raam. Uit de woning zijn o.a. geld en een telefoon gestolen.

Geheime zender uit de lucht
GEESBRUG - In een stacaravan en een schuur bij een woning aan de Verlengde Hoogeveensevaart in Geesbrug trof de politie vrijdagmiddag een geheime zender aan. Via peilingen kwam de politie de zender `Zwarte boer en kleine stem` op het spoor. Tegen de 18 jr. bewoner is proces-verbaal opgemaakt. Hij deed afstand van de zendapparatuur.

Scooter gestolen
ASSEN - Vrijdagavond is bij een bedrijf aan Weverstraat in Assen de grijze scooter van een 16 jr. jongen uit die plaats gestolen.

Auto gestolen
ASSEN - In de nacht van vrijdag op zaterdag is in de Scharmbarg in Assen de zwarte VW Golf van een 30 jr. bewoner van die straat gestolen. De diefstal is zaterdagmorgen ontdekt.

Deel: ' Persberichten regiopolitie Drenthe 15-02-2003 '