Korps: Friesland, plaats: Fryslân 14-02-2003
Politieberichten van 14/2 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Franeker: diefstal auto
Van donderdag op vrijdag werd vanaf het Oud Kaatsveld een personenauto, merk Audi 80, kleur blauw, voorzien van het kenteken LN-PT-95, gestolen. De auto was eigendom van een 45-jarige inwoner van Franeker, die aangifte heeft gedaan.

Heerenveen: aanrijding met lichtgewonde
Vrijdag omstreeks 08.30 uur vond op de kruising Kempenaerssingel Bouwe van Enststraat een aanrijding plaats tussen twee personenauto`s. Een 36-jarige inwoonster van Heerenveen verleende met haar auto geen voorrang aan een van rechtskomende personenauto, die werd bestuurd door een 35-jarige inwoner van Heerenveen. Een inzittende van deze auto, een 71-jarige inwoner van Heerenveen (vader van de bestuurder) raakte lichtgewond en werd overgebracht naar het ziekenhuis in Heerenveen. Na behandeling kon de man weer naar huis.

Leeuwarden: dief aangehouden
Vrijdag omstreeks 11.05 uur werd op de Voorstreek een 23-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats aangehouden ter zake diefstal. De verdachte had kort daarvoor een tas uit een fietstas gestolen. De fiets was van een 37-jarige inwoonster van Leeuwarden, die deze voor een winkel had neergezet. Toen zij even de winkel inging, pakte de verdachte de tas. Dit werd gezien door verschillende getuigen, die de politie inlichten. Op hun aanwijzingen kon de verdachte worden aangehouden. De tas werd bij de verdachte aangetroffen. De verdachte werd overgebracht naar het bureau. De vrouw deed aangifte. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en na verhoor is hij weer in vrijheid gesteld.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272

Zoekwoorden: