Korps: Friesland, plaats: Fryslân 27-02-2003
Politieberichten van 27/2 (07.00 uur t/m 13.00 uur)

Leeuwarden: inbraak auto
Woensdag tussen 22.00 en 22.30 uur werd ingebroken in een personenauto, die geparkeerd stond op de Tweebaksmarkt. Door vermoedelijk verbreking van het slot kwam men binnen. Uit de auto werd een digitale dictafoon (opnameapparatuur) weggenomen. Deze was eigendom van omroep Fryslân. Een 35-jarige medewerker van de omroep heeft aangifte gedaan.

Leeuwarden: inbraak woning
Woensdag tussen 07.15 en 19.00 uur werd ingebroken in een woning aan de Zwaluwstraat. Door verbreking van een toegangsdeur kwam men binnen. De gehele woning werd doorzocht. Uit de woning werden een televisie, een dvd-speler, een computer met monitor en kleding weggenomen. De waarde van het ontvreemde is niet bekend. De 32-jarige bewoner heeft aangifte gedaan.

Dronrijp: aanrijding met gewonden
Donderdag omstreeks 11.40 uur vond op de Rijksweg A31 tussen Dronrijp en Marssum een eenzijdig ongeval plaats. De bestuurster van een personenauto, een 44-jarige inwoonster van Den Haag, reed in de richting Leeuwarden. Door nog onbekende oorzaal raakte zij de macht over het stuur kwijt en kwam via de vangrail op de kop in de Menamersloot terecht. De bestuurster en haar 5 jarige zoon werden door omstanders uit de auto gehaald. Zij zijn zeer zwaargewond overgebracht naar het MCL-Zuid. De 10-jarige zoon kon op eigen gelegenheid uit de auto komen en werd met onderkoelingsverschijnselen eveneens naar het MCL-Zuid gebracht. Het verkeer op de zuidelijke rijbaan van de Rijksweg A31 werd gedurende de afhandeling van de aanrijding omgeleid. Bij deze aanrijding werd 3 ambulances ingezet, alsmede de traumahelikopter.

Kornwerderzand: snelheid
Donderdag omstreeks 10.45 uur werd op de Rijksweg A7 een bestuurder van een personenauto gecontroleerd. De bestuurder, een 32-jarige inwoner van Kampen, reed met een snelheid van 123 kilometer per uur, terwijl aldaar 70 was toegestaan. De bestuurder kreeg een bekeuring en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Bureau Communicatie: 058 - 880 8272

Zoekwoorden: