Korps: Groningen, plaats: Diverse 7-03-2003
Persberichten Regiopolitie Groningen
Vrijdag 7 maart 2003

Dagelijkse berichten

Stadskanaal: vrouw gewond bij ongeval
Bij een verkeersongeval aan de Industriestraat in Stadskanaal is donderdagmorgen een 45-jarige vrouw uit Sellingen gewond geraakt. De vrouw kwam met haar auto in botsing met de wagen van een 23-jarige man uit Veendam, die vanuit een uitrit de weg opreed. De Veendammer zag de naderende auto van het slachtoffer over het hoofd. Zij kwam met de auto in een sloot terecht. De vrouw liep hoofd- en armletsel op en is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht. Haar auto is uit de sloot getakeld.

Delfzijl: mannen aangehouden
In de Batterijstraat in Delfzijl heeft de politie donderdagnacht een 30-jarige man en 20-jarige man, beiden uit Delfzijl aangehouden. De mannen reden in een auto waarin mogelijk drugs zouden worden vervoerd. Bij de controle werd in de wagen een geringe hoeveelheid wit poeder aangetroffen. Nagegaan wordt of dit een harddrug betreft. Bij de beide verdachten werden geen verdovende middelen aangetroffen. De bestuurder van de auto, de 30-jarige verdachte, bleek bij de controle onder invloed te verkeren. Van hem werd een ademtest afgenomen. Die wees een bloedalcoholgehalte uit van 1.25 promille. De verdachten zijn na het afleggen van verklaringen heengezonden. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt voor rijden onder invloed. Hij kreeg een rijverbod opgelegd voor de duur van 5½ uur. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

Westerbroek: gewonden bij ongeval
Een 48-jarige man uit Westerbroek is donderdagavond gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Rijksweg West in zijn woonplaats. De man reed met zijn auto in de richting van Winschoten en botste door nog onbekende oorzaak achter op een streekbus, bestuurd door een 54-jarige man uit Veendam, die net optrok na te hebben gewacht voor een rood verkeerslicht. De bestuurder, die vermoedelijk geen gordel droeg, kwam bekneld te zitten in zijn zwaar beschadigde auto en moest door de brandweer worden bevrijd. De man liep beenletsel op en is voor behandeling naar een ziekenhuis gebracht. Bij de man werd alcoholgebruik waargenomen. In verband daarmee is van hem een bloedproef genomen. Een buspassagier, een 17-jarige meisje uit Wildervank, kwam tengevolge van de aanrijding in de bus te vallen en liep lichte verwondingen op. Ze is voor onderzoek eveneens naar een ziekenhuis gebracht. Beide voertuigen zijn door een bergingsbedrijf weggesleept. De rijbaan van de Rijksweg is ruim twee uur afgesloten geweest. Het verkeer werd omgeleid.

Snelheidscontroles: donderdag

Wehe den Hoorn: Mernaweg
Limiet: 50 km per uur, gecontroleerd: 52 voertuigen, aantal overtredingen: geen, hoogst gemeten snelheid: niet

Veendam: Transportweg
Limiet: 50 km per uur, gecontroleerd: 149 voertuigen, aantal overtredingen: 41, hoogst gemeten snelheid: 104 km

Aduard: Friesestraatweg
Limiet: 80 km per uur, gecontroleerd: 1470 voertuigen, aantal overtredingen: 9, hoogst gemeten snelheid: 93 km

Garrelsweer: Provinciale Weg N360
Limiet: 80 km per uur, gecontroleerd: 720 voertuigen, aantal overtredingen: 20, hoogst gemeten snelheid: 98 km

Groningen Stad volgt z.s.m.

Inlichtingen: afdeling Communicatie, 0900 - 8844 (lokaal tarief)

Deel: ' Persberichten Regiopolitie Groningen 07-03-2003 '