Korps: Groningen, plaats: Diverse 28-02-2003
Persberichten Regiopolitie Groningen (vrijdagmiddag) Vrijdagmiddag 28 februari 2003

Groningen: mishandeling opgelost
Een mishandeling van een 15-jarige jongen uit Groningen, die woensdag 19 februari 2002 had plaatsgevonden op de Agricolastraat in Groningen, is opgelost. Als verdachte is aangehouden en verhoord een 16-jarige stadsgenoot. Hij heeft toegegeven dat hij de 15-jarige jongen tot twee keer toe heeft geslagen met een fietsketting met daaraan een slot. Zoals eerder meegedeeld liep het slachtoffer daardoor een diepe hoofdwond op die moest worden gehecht in het ziekenhuis. De verdachte heeft meerdere keren geprobeerd de 15-jarige jongen met de ketting te slaan, maar het slachtoffer kon de meeste slagen ontwijken. Enkele volwassenen hebben een eind gemaakt aan de vechtpartij die is ontstaan na een onderlinge woordenwisseling, waarin over en weer stoere taal werd gehanteerd. De politie maakt proces-verbaal op. De verdachte kon na het afleggen van een verklaring het politiebureau weer verlaten en is overgedragen aan zijn vader.

Ten Post: inbraak bedrijf
In een bedrijf aan de B Kuiperweg is donderdagnacht ingebroken. Onbekenden hebben een aantal computers meegenomen. Men is binnengekomen door een raam aan de zijkant van het bedrijf te vernielen. De politie onderzoekt de zaak.

Niehove: automobiliste gewond na ongeval
Een 22-jarige inwoonster van Oldehove is vrijdagmorgen gewond geraakt toen ze op de Gaaikemaweg bij Niehove met haar auto van de weg raakte en in de sloot belandde. Ze is met borst en nekklachten overgebracht naar het ziekenhuis. Het ongeval ontstond doordat ze in een bocht naar rechts in de berm belandde en door een te sterke stuurcorrectie in een slip raakte. De auto raakte flink beschadigd en is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Delfzijl: aanhouding koperdieven
Een 30-jarige inwoner van Veendam en een 23-jarige plaatsgenoot zijn vrijdagmorgen in Delfzijl aangehouden voor de diefstal van koper uit een leegstaande woning aan de Aldebaranstraat. De mannen werden door een passant gesignaleerd toen ze de woning binnen gingen. De politie trof de beide mannen nog in de woning aan terwijl ze bezig waren koperen leidingen te slopen. Ze zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Scheemda: hennepkwekerij ontmanteld
Op de bovenverdieping van een woning aan het Kerkpad in Scheemda heeft de politie vrijdagmorgen een hennepkwekerij ontmanteld. De politie kwam door toeval de kwekerij op het spoor. De deur van de woning stond al vanaf donderdagavond open terwijl het licht in de woning brandde. Agenten die meenden dat er iets met de bewoner gingen naar binnen. Er was echter niemand thuis. Wel werd de kwekerij met ruim 250 planten aangetroffen. Na overleg met justitie is de kwekerij ontmanteld en de apparatuur vernietigd. De bewoner van het pand moet nog nader worden gehoord.

Groningen: winkeldief bedreigt beveiligingsmedewerker De politie heeft vrijdagochtend bij een warenhuis aan de Westerhaven een 24-jarige man uit Groningen aangehouden voor diefstal en bedreiging. De dief was door een beveiligingsbeambte op heterdaad betrapt bij het stelen van een dvd-speler. In een ophoudkamer werd de verdachte plotseling agressief en pakte hij een mes. Hiermee dreigde de winkeldief in de richting van de beveiligingsman. De verdachte kon even later door de politie worden aangehouden. Hij wordt gehoord op het politiebureau. De beveiligingsbeambte doet aangifte. De politie maakt proces-verbaal op.

Inlichtingen, Afdeling Communicatie, 0900 8844 (lokaal tarief)

Deel: ' Persberichten Regiopolitie Groningen 28-02-2003 '