Ingezonden persbericht

Datum: 2 december 2012
Politiepersberichten weekend - Zaanstreek-Waterland

Doorrijden na aanrijding

ZAANDAM, 30 november - Vrijdagavond rond 20.00 uur werd een 25-jarige Zaandammer aangereden door een personenauto onder het viaduct van de Koningin Julianaweg en de A7. De bestuurder van de personenauto reed over een voet van de Zaandammer en over het achterwiel van zijn fiets. Ondanks dat de Zaandammer en getuigen schreeuwden dat de auto moest stoppen, waarbij zelfs een klap op de auto werd gegeven, reed de bestuurder door na deze aanrijding. Het kenteken van de auto was door getuigen genoteerd: de politie heeft een onderzoek ingesteld om de identiteit van deze doorrijder te achterhalen.

Vernieling reclamebord

KROMMENIE, 1 december - De politie heeft rond 02:00 uur op de Heiligeweg drie jongemannen aangehouden in Krommenie nadat ze een reclamebord hadden vernield. De drie mannen, allemaal afkomstig uit Krommenie en in de leeftijd van 20 t/m 21 jaar, werden aangehouden voor baldadigheid. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

Aangehouden voor mishandeling

ZAANDAM, 1 december - De politie heeft een 20-jarige Zaandamse aangehouden, nadat zij op het Amberhout had gevochten met een 19-jarige plaatsgenoot. De 20-jarige Zaandamse had hierbij haar plaatsgenoot verwond met een stuk glas. Na dit incident is de gewonde 19-jarige vrouw zelfstandig naar het ziekenhuis gegaan voor behandeling. Na onderzoek wist de politie de 20-jarige Zaandamse aan te houden. Zij werd ingesloten voor verhoor en de politie heeft een onderzoek ingesteld.

Donkere Dagen Offensief

ZAANSTREEK-WATERLAND - De politie heeft wederom toezicht gehouden in winkel- en woongebieden tijdens de donkere uren: het zgn. 'Donkere Dagen Offensief'. Omdat er verhoudingsgewijs meer inbraken en overvallen worden gepleegd in de donkere winkelmaanden, surveilleert de politie extra in de winkel- en woongebieden: zowel opvallend als onopvallend.

Aangehouden voor winkeldiefstal

PURMEREND, 30 november - De politie heeft een 35-jarige vrouw aangehouden uit Almere, die in een winkel aan de Waterlandlaan door winkelpersoneel betrapt was op winkeldiefstal. De vrouw werd overgedragen aan de politie en tegen haar is proces-verbaal opgemaakt. Ook op de Burgemeester Kooimanweg werd een winkeldief aangehouden: een 32-jarig man uit Purmerend. Tegen hem is eveneens proces-verbaal opgemaakt.

Uit het verkeer gehaald

PURMEREND, 1 december - De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag een 42-jarige automobilist uit Alkmaar op de Waterlandlaan uit het verkeer gehaald. De man reed in een onverzekerde auto, die niet APK-gekeurd was. Bij nadere controle bleek dat voor de man ook nog twee boetes openstonden. Na betaling van de boetes en met een nieuwe bekeuring op zak, kon de man zijn weg weer vervolgen, echter niet met zijn auto: die zal eerst verzekerd moeten worden.

Drankrijder aangehouden

ZAANDAM, 2 december - Een 37-jarige Zaandammer werd door de politie op de Langeweide rond 02:00 uur aan de kant gezet, nadat hij met hoge snelheid in zijn auto door Zaandam had gereden. De man bleek onder invloed van alcohol te verkeren, gedroeg zich vreemd en bleek daarnaast meerdere messen bij zich te hebben. De verboden wapens zijn door de politie in beslag genomen en na de ademanalysetest is de Zaandammer ingesloten voor nader onderzoek.

Gewond na mishandeling

KROMMENIE, 2 december - De politie heeft een onderzoek ingesteld, nadat een 19-jarige man uit Krommenie was mishandeld na een onenigheid. De politie ging rond middernacht naar de Zuiderhoofdstraat na een melding van een vechtpartij van meer dan 20 personen. De politie trof daar bijna 40 man aan, die bij aankomst van de politie wegliepen. Onder hen was de 19-jarige man uit Krommenie die letsel had opgelopen aan zijn been: hij werd door ambulancepersoneel meegenomen naar het ziekenhuis voor behandeling. Het 19-jarig slachtoffer was samen met een vriend uit Assendelft al eerder die avond betrokken geweest bij enkele schermutselingen. De politie onderzoekt wat zich heeft afgespeeld.

Dronkenman aangehouden

ZAANDAM, 2 december - De politie heeft rond 03:00 uur in de omgeving van de Dam een 20-jarige inwoner van Zaanstad aangehouden, nadat hij vanwege ernstig dronken gedrag overlast veroorzaakte voor omstanders. De man was al bij een uitgaansgelegenheid buiten de deur gezet vanwege zijn vervelende gedrag. Hij bleef onophoudelijk schreeuwen en de politie heeft hem aangehouden voor het verstoren van de openbare orde.

Een gevaar op de weg: drankrijder aangehouden

ZAANSTAD, 2 december - De politie heeft rond 04:40 uur een 40-jarige Zaandammer aangehouden, na een dollemansrit door o.a. Wormerveer en Koog aan de Zaan. De Zaandammer reed met zeer hoge snelheid en veroorzaakte levensgevaarlijke situaties. Hij kon uiteindelijk door de politie op een veilige manier aan de kant worden gezet. Al snel werd duidelijk dat de man ernstig onder invloed van alcohol verkeerde. Hij werd aangehouden en meegenomen naar het politiebureau voor een ademanalysetest. De Zaandammer (die zelf niet meer mocht autorijden) wilde niet dat een politieman zijn auto meenam naar het politiebureau, dus werd zijn auto door een bergingsbedrijf weggesleept. De kosten hiervoor zijn voor de Zaandammer. De dronken man bleek zeer vervelend en wenste nergens aan mee te werken, ook niet aan de ademanalysetest. Hij werd ingesloten en zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd, vanwege zijn gevaarlijke rijgedrag in combinatie met het rijden onder invloed van alcohol. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Persberichten weekend Politie Zaanstreek-Waterland '