Persuitnodiging

Persbriefing Origin met Software AG

Het web is nog lang niet uitgeteld

Internet houdt de gemoederen nog steeds bezig. Sommigen spreken zelfs over Het Internet, alsof het een zelfstandig netwerk is.

Tot dusverre wordt Internet slechts op bescheiden schaal gebruikt voor bedrijfskritische applicaties, mede als gevolg van de beperkingen van html (hypertext markup language), de vormgevingstaal voor documenten op het scherm. Hoewel html een aantal zeer praktische kwaliteiten heeft en relatief makkelijk te gebruiken is, mist het veel functionaliteit. Wie met meer dan één browser werkt, zal het opgevallen zijn dat dezelfde webpagina er in de browsers verschillend uitziet. Zo heeft html nauwelijks enige 'intelligentie' in zich - vergelijk dat eens met moderne tekstverwerkings-, database- of spreadsheetprogramma's. Hiërarchie en structuur zijn ver te zoeken in html-documenten. De structuur moet door de bouwer van de site zelf worden aangebracht en blijft dan statisch.

Er is een verwante taal, die veel meer tegemoetkomt aan wensen voor dynamisch en 'intelligent' gebruik van Internet-sites: xml (extensible markup language). Ook deze taal is gestandaardiseerd door het World Wide Web Consortium en maakt het ontwikkelen van zakelijke applicaties met alle gewenste structuur en zoekfuncties mogelijk.

Naar verwachting zal html opgevolgd worden door xml. Origin en partner Software AG, een van de pioniers op het gebied van xml, willen u duidelijk maken welke invulling met xml gegeven kan worden aan bedrijfskritische applicaties. Daarnaast zal Ron Scharis, Research Manager bij IDC Benelux, ingaan op de nieuwste (en opmerkelijke) e-commerce cijfers van het onderzoekbureau.

Onder het motto Er is meer met xml! nodigt Origin u uit voor het bijwonen van een informele persbriefing, waar de stand van zaken en de mogelijkheden nader uiteengezet zullen worden. Uiteraard is er alle gelegenheid voor het stellen van vragen.

U bent welkom op vrijdag 19 februari 1999 om 10.00 uur. Na afloop (rond
12.35 u) wordt u een buffetlunch aangeboden.

De persbriefing wordt gehouden in het hoofdkantoor van Origin: Koningin Wilhelminalaan 5 te Utrecht.

Indien u de bijeenkomst wenst bij te wonen, dan verzoeken wij u vriendelijk dit kenbaar te maken aan Julia Vonno van Lubbers, De Jong & Partners. Telefoonnummer 020 4210565.
Email: lubbers@euronet.nl

Met vriendelijke groet,