PERSBERICHT - 15 JULI 1999

Uitnodiging voor persconferentie Cruise Travel International

Norwegian Sky op maidentrip in Amsterdam

Tijdens haar `Maiden Voyage' zal het zeer luxe cruiseschip Norwegian Sky op 18 augustus Amsterdam aandoen. De Norwegian Sky is het jongste en zeer indrukwekkende paradepaardje van de rederij Norwegian Cruise Line (NCL).

Mede namens NCL nodigt de Nederlandse cruise-touroperator Cruise Travel International de media uit voor een persbijeenkomst aan boord van de Norwegian Sky. Uiteraard is er volop gelegenheid om het schip te bezichtigen.

Het programma ziet er als volgt uit:

11.00 uur: Ontvangst
11.15 uur: Welkom en introductie door vertegenwoordiger van NCL. Aansluitend: `Hoe varen we in Nederland'; een introductie door de heer Broere, directeur/eigenaar van Cruise Travel International, marktleider op het gebied van cruises in Nederland. Hij zal een beeld schetsen van de ontwikkelingen op het gebied van cruises in Nederland en het winter-programma presenteren. Aansluitend gelegenheid om vragen te stellen
12.15 uur: Rondleiding over het schip
13.30 uur: Lunch
15.00 uur: Gelegenheid om individueel rond te kijken 16.30 uur: Uiterlijk tijdstip ontschepen

De Norwegian Sky komt op de 18e om 09.00 uur aan in de haven van Amsterdam. Het schip komt vanuit Oslo en zet om 18.00 uur weer koers naar Dover.

In de tussentijd is er gelegenheid kennis te maken met dit imposante cruiseschip.

Atrium
Bepalend element in de inrichting van het schip is het atrium met glazen koepel. De duizend hutten zijn verdeeld over maar liefst twaalf dekken. Zo'n 250 hutten hebben een privé-balkon met een teakhouten vloer, acht `owners suites' hebben bovendien een eigen buiten jacuzzi.

Wie aan boord wil eten kan kiezen uit bijna tien restaurants, er zijn uiteraard diverse bars en in twee theaters worden broadway-achtige shows of revue's opgevoerd.

Ontspannnen
Ontspannen kan men in twee zwembaden (er is een apart kinderbad), de uitgebreide Spa-afdeling en in de beautysalon. De opvarenden kunnen zich inspannen op het bastketball- en volleybalveld, de golf driving range, tennisbaan, het fitnesscentrum en aerobicsruimte.

Natuurlijk zijn er winkels en is er een bibliotheek. Voor wie het nuttige met het aangename wil verenigen zijn er de conferentieruimten. En laten we vooral de `Cigar Club' niet vergeten.

De Norwegian Sky ligt op 18 augustus bij de nieuwe passagiersterminal aan de Oostelijke Handelskade te Amsterdam.

Graag vernemen wij via fax of email (betd@wxs.nl) of wij op uw komst mogen rekenen. U kunt deze fax sturen naar ons pr-bureau Brouwer & Ten Dolle public relations, fax. 0182 584253. Bij René Brouwer (0182 580127) kunt u terecht voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,

D.Broere