Numico NV

Pers statement

Zoetermeer, 19 februari 2003 - In antwoord op de huidige geruchten in de financiële markten doet Numico - bij hoge uitzondering - een persmededeling in deze gesloten periode.

De recente wijzigingen in het senior management binnen Numico zijn uitsluitend gedreven door de noodzaak de kwaliteit van het management te verbeteren. Zodanig kunnen wij waarborgen dat de benodige vaardigheden aanwezig zijn om onze doelstelling te bereiken een onderneming te worden met hoge groei en hoge marges. Voornoemde wijzigingen zijn op generlei wijze gerelateerd aan onze financiële resultaten.

Numico deelt mee dat het operationele resultaat 2002 - hetgeen op 6 maart 2003 gepubliceerd zal worden - geen afwijking zal vertonen ten opzichte van de eerder uitgesproken verwachting (bedrijfsresultaat tussen EUR 420 - 440 mln, exclusief eventuele additionele opbrengsten uit vitamineclaims).

In tegenstelling tot marktspeculaties heeft Numico niet de intentie de uitstaande converteerbare obligatieleningen te herstructureren.

Indien u vragen heeft, kunt u contact opnemen met:

Kon. Numico N.V. Corporate Communications Elvira Luykx tel. +31 79 353 9765 Kon. Numico N.V. Investor Relations Jacqueline van der Klift tel. +31 79 353 9003

---- --

Zoekwoorden: