expostbus51

Uitnodiging
aan de buitenlandredactie

Persontmoeting met de Zimbabwaanse vakbondsleider Morgan Tsvangirai

FNV en HIVOS nodigen u uit voor een persontmoeting met de Zimbabwaanse vakbondsleider Morgan Tsvangirai op zaterdag 17 april. Hij is een van de sprekers op de conferentie . Macht tot verandering. van de Evert Vermeerstichting in Utrecht.

Tsvangirai is voorzitter van het National Constitution Assemblee, een brede burgerlijke beweging voor de herziening van de grondwet. Als algemeen secretaris van de Zimbabwe Confederation of Trade Unions is Tsvangirai de motor van het protest tegen het beleid van de huidige president Mugabe en zijn regering. Hij is meerder malen zonder vorm van proces opgepakt en mishandeld.
FNV en HIVOS ondersteunen het democratiseringsproces in Zimbabwe. Tijdens een persontmoeting met Morgan Tsvangirai kunt u nader met hem kennismaken. Bij deze ontmoeting zijn ook Lodewijk de Waal (FNV-voorzitter) en Karel Chambille (hoofd Hivos-bureau Afrika) aanwezig.

De persontmoeting vindt op zaterdag 17 april van 13.15 tot 13.45 uur plaats op het ROC Utrechtcollege aan de Amerikaan 109 in Utrecht.

Meer informatie:
FNV voorlichting, 020-5816550