Brain Force Software levert TermiNet van Danu Industries

Persoonlijke firewall voor veilig surfen op het Internet

Amsterdam, 29 maart 2000- Brain Force Software heeft haar aanbod van beveiligings-producten uitgebreid met TermiNet van Danu Industries. Danu TermiNet is een persoonlijke firewall die een PC beschermt tegen externe aanvallen tijdens het browsen op het Internet of verbindingen met andere netwerken. Deze beveiligingsoplossing is door haar aantrekkelijke prijsstelling zeer geschikt voor toepassing binnen kleine- en middelgrote bedrijven en voor Internet Service Providers die hun klanten firewall-faciliteiten willen bieden. Deze groep gebruikers heeft zelf vaak niet de faciliteiten of ondersteuning voor het onderhouden van een beveiligde infrastructuur. TermiNet is platformonafhankelijk, is makkelijk te installeren op elke PC en biedt een eenvoudige interface, voor gecontroleerde en geautoriseerde toegang tot het Internet.

Danu TermiNet biedt gecontroleerde toegang tot specifieke onderdelen als browsen op het Internet of toegang tot e-mail. Daarnaast kan per gebruiker en tijdstip een gedetailleerd protocol opgesteld worden op basis van Web-adressen, poorten of protocollen. Bij meerdere gebruikers kunnen op één PC ook verschillende toegangniveaus ingesteld worden. Dit wordt vormgegeven door een overzichtelijk Windows-menu in, waar de gebruiker geselecteerd wordt met een daaraan gekoppeld wachtwoord. Via een speciaal beheerscherm heeft de beheerder een compleet overzicht van gebruikers en privileges.

TermiNet biedt de volgende belangrijke voordelen:

· Toegangscontrole - Geen ongeautoriseerde toegang van buiten.
· Stealth Mode - Maakt de PC 'onzichtbaar' voor de buitenwereld.
· Web Blocking - Blokkeerfuncties tegen bezoek aan ongewenste Web-sites.

· Lage kosten - Geen extra hardware nodig.

· Multi-user - Ondersteuning voor meerdere gebruikers.
· Eenvoudige installatie - Gebruik zonder speciale training.
De belangrijkste features van de firewall zijn:

· Blokkademelding bij aanvallen.

· Flexibele controle voor Web-browsen.

· Beperking van toegang tot IP-adressen, URL's, ports en protocollen.
· Eenvoudige 'Windows Explorer'-interface.