Datum: 7-6-1999

Bron: Warner Bros. (Holland) B.V.

Onderwerp: Persvoorstelling 'The Matrix' op 11/6 in bioscoop Cinema te Amsterdam

PERSVOORSTELLING THE MATRIX

Op vrijdag 11 juni 1999 om 13.00 uur vindt, in bioscoop Cinema op het August Allebéplein 4 te Amsterdam, de landelijke persvoorstelling van The Matrix plaats. De hoofdrollen worden vertolkt door Keanu Reeves, Laurence Fishburne en Carrie-Anne Moss.

Het verhaal:
Er zijn twee werelden. De een is een droom. De ander is de Matrix.... Neo is een computerhacker, die wordt benaderd door de beeldschone en mysterieuze Trinity om een groep vrijheidsstrijders te helpen, onder aanvoering van de illustere Morpheus. Deze groep verzet zich tegen zelfdenkende computers die de menselijke beschaving beheersen. De computers houden de mensen onder de duim door ze letterlijk in te pluggen in een virtual reality omgeving, die er uit ziet als de 20ste eeuw zoals wij die kennen. Morpheus gelooft dat Neo de uitverkorene is om de computers te verslaan en bevrijdt hem uit de Matrix. De groep bereidt zich voor op een allesbeslissende strijd met de beschermers van de Matrix, waarin fictie en realiteit dwars door elkaar lopen.

Deel: ' Persvoorstelling 'The Matrix' in bioscoop Cinema Amsterdam '