Partij van de Arbeid

2 juni: PES-bijeenkomst in Keulen 31 mei 1999 PvdA-voorlichting

Op woensdag 2 juni, aan de vooravond van de Europese Top in Keulen, houden regerings- en partijleiders van de Partij van de Europese sociaal-democraten (PES) vooroverleg in hotel Renaissance aan de Magnusstrasse in Keulen.

De bijeenkomst zal met name in het teken staan van de komende Europese verkiezingen en de leiders zullen gezamenlijk een oproep doen aan de Europese burgers om naar de stembus te gaan. Ook Kosovo en de toekomst van de Balkan staan op de agenda.

Tot de deelnemers behoren o.a. de regeringsleiders Schrder (Duitsland), Blair (Verenigd Koninkrijk), Klima (Oostenrijk), d'Alema (ItaliÙ), Simitis (Griekenland), Persson (Zweden), Rasmussen (Denemarken), Lipponen (Finland) en Guterres (Portugal) alsmede de partijleiders Hollande (Frankrijk), Almunia (Spanje), Quinn (Ierland), Hume (Noord-Ierland) en Busquin (BelgiÙ) en de fractievoorzitter van de PES in het Europees Parlement Pauline Green.

PES-voorzitter en minister van Defensie van Duitsland Rudolf Scharping zit de bijeenkomst voor die begint om 19.30 uur en eindigt om ca. 22.00 uur met een persconferentie, die eveneens zal worden geleid door Scharping.

Zoekwoorden:

Deel: ' PES-bijeenkomst in Keulen '