AutoRai

1-8-2001

Sportieve topversie Peugeot 106

Het gamma van de Peugeot 106 wordt deze zomer uitgebreid met een zeer sportieve 106 GTI. Deze extra snelle versie zal met ingang van het nieuwe modeljaar de plaats aan de top van het 106-gamma gaan bekleden.

De Peugeot 106 GTI wordt leverbaar met een 1.6 16V motor met een inhoud van 1587 cc. Deze motor heeft een maximaal vermogen van 120 pk (87kW) en levert bij 5.200 tpm een koppel van 145 Nm. Met deze krachtige motor is de 106 GTI in staat om een topsnelheid te halen van 205 km/h en accelereert de auto in slechts 8,7 seconden naar 100 km/h.

De 106 GTI heeft standaard o.a. schijfremmen voor en achter en een airbag voor zowel bestuurder als passagier. ABS is evenals zij-airbags als optie leverbaar. Naast een aantal veiligheidsverhogende voorzieningen beschikt de 106 GTI standaard over comfortverhogende zaken als elektrische ramen, centrale vergrendeling met afstandbediening en stuurbekrachtiging. In het interieur treft men fraaie kuipstoelen aan en als optie is bekleding in Alcantara en leer leverbaar. De 106 GTi heeft sportieve witte wijzerplaten in het dashboard.

De buitenkant van de auto is extra opvallend door de sportieve bumpers met verstralers, de zijskirts en de achterspoiler. Tevens staat de 106 GTI op lichtmetalen velgen van het type 'Alizé' met extra brede 185/55 R14- banden.

De 106 GTI wordt na de zomer leverbaar in Nederland voor 13.568,03/ 29.900,- inclusief BTW.

Zoekwoorden:

Deel: ' Peugeot intropduceert sportieve topversie 106 '