KPN

Datum: 15/4/1999 14:07, Categorie: telecom

Philips integreert vaste en mobiele spraakcommunicatie

KPN Telecom heeft op 9 april jongstleden de 5000e Philips aansluiting op het Mobiele Netwerk gerealiseerd. Vooral de mogelijkheid om het vaste en het mobiele toestel onder 1 verkort nummer te laten werken heeft bijgedragen aan het bereiken van deze mijlpaal.

KPN en Origin TS&N, de interne leverancier van
telecommunicatiediensten binnen de Philips Agglomeratie Eindhoven, hebben hiervoor de nieuwe dienst Mobex ontwikkeld op basis van de GRIP-formule van KPN Telecom. De bedrijfstelefooncentrale van Philips speelt daarin een centrale rol. Per toestel worden de faciliteiten vastgesteld, bijvoorbeeld alleen lokaal, nationaal of wereldwijd bellen. Philips medewerkers zien bij een oproep vanaf Mobex op het display van hun vaste toestel het interne nummer terwijl externe relaties het volledige 10-cijferige nummer te zien krijgen.

Inmiddels zijn 2500 medewerkers in de regio Eindhoven van de nieuwe faciliteiten voorzien en de roll out voor de overige aansluitingen is reeds gestart.

Naast een sterk verbeterde bereikbaarheid en grote kostenvoordelen is ook de service vergroot. KPN zorgt onder andere 24 uur per dag voor technische support.

Zoekwoorden:

Deel: ' Philips integreert vaste en mobiele spraakcommunicatie '