Philips

Philips verlengt contract als sponsor Word Cup voetbal 2002.

(Amsterdam, 1 augustus 2001) Philips president Kleisterlee en FIFA president Joseph Blatter ondertekenen vandaag het contract, waarin staat dat Philips officieel partner wordt van het FIFA World Cup voetbal 2002 in Korea/Japan. De overeenkomst tussen Philips en de FIFA bevat eveneens het sponsorschap van de FIFA World Cup voetbal 2003 voor vrouwen in China.

Philips sponsorschap van voetbal en de FIFA is nog steeds zeer belangrijk voor de wereldwijde verspreiding en marketing van het Philips merk. "Voetbal is de populairste sport ter wereld en neemt een basispositie in Philips strategie en jarenlange investeringen in sponsoring. Als wereldwijde sponsor van de World Cup 2002 versterkt Philips zijn positie in voetbalsponsoring op wereldniveau", verklaarde Philips president Kleisterlee. De Philips president voegde eraan toe; "onze betrokkenheid bij sponsoring van voetbal is gebaseerd op de zogenoemde voetbalpiramide. We sponsoren een hele range van voetbalactiviteiten, van lokale teams en competities tot evenementen zoals de World Cup. Philips associeert zich met voetbal op alle niveaus en biedt om deze reden een goed platvorm om wereldwijd onze doelen te bereiken."

Portfolio aan producten en diensten
Voor de World Cup 2002 zal Philips in samenwerking met de FIFA een portfolio aan producten en diensten aanbieden, die de vooraanstaande rol van Philips weergeven op het gebied van verlichting en informatie- en communicatie technologie." Philips is al jarenlang FIFA partner en continueert zijn commitment met voetbal op locaal, regionaal en wereldniveau. De World Cup 2002 is een mijlpaal in de geschiedenis van voetbalkampioenschappen en we zijn verheugd dat Philips als sponsor deel wil nemen aan dit evenement," verklaarde FIFA president Joseph Blatter. Als officiële sponsor van de FIFA World CUP 2002 te Korea/Japan ontvangt Philips twee advertentieborden langs elk voetbalveld in ieder van de 20 deelnemende stadions, waar de 64 wedstrijden gespeeld worden. Daarnaast heeft Philips het exclusieve recht om gebruik te maken van de World Cup logo's en emblemen op Philips verpakkingen en kraagjes van de voetbalshirts. Eveneens zal Philips een aan voetbal gerelateerde advertentie- en promotie campagne opzetten.