NetManage brengt host-informatie naar WAP-telefoon

Phone2Host maakt van WAP een business tool

Veenendaal, 28 maart 2000  NetManage, toonaangevend leverancier van oplossingen voor eBusiness en integratie van applicaties, introduceert Phone2Host, een product dat host-toegang aanbiedt voor WAP-telefoons. Phone2Host maakt een brede reeks zakelijke toepassingen mogelijk voor WAP, waarbij organisaties gebruik maken van hun bestaande infrastructuur en applicaties.

Met de Phone2Host oplossing van NetManage heeft de gebruiker een beveiligde toegang tot actuele, bedrijfskritische host-informatie, vanaf iedere locatie waar hij of zij een GSM-verbinding kan maken. Dit stelt bijvoorbeeld een accountmanager in staat om de voorraad van een artikel te traceren in diverse vestigingen. Via zijn WAP-telefoon kan de accountmanager op elke plaats en op ieder moment de status van een levering nagaan. In principe kan door middel van Phone2Host alle informatie die is opgeslagen in corporate bedrijfsinformatiesystemen met een WAP-telefoon worden benaderd, afhankelijk van de manier waarop de applicatie is geschreven, ofwel welke velden van de host gelezen kunnen worden. Dit laatste is aan de klant om te bepalen.

Wie van Phone2Host gebruik maakt, volgt eerst de gewone route voor WAP: via de WAP-telefoon krijgt de gebruiker toegang tot een WAP-gateway, desgewenst kan dat een beveiligde gateway zijn. Van hieruit wordt door middel van WML (Wireless Markup Language, het WAP-equivalent van HTML) contact gemaakt met een WAP-server. Hierop staan zogenoemde Active Server Pages die op basis van de RUMBAÒ Object technologie van NetManage actuele informatie kunnen zoeken op bijvoorbeeld een AS/400 of mainframe.

Phone2Host applicaties zijn maatwerkoplossingen, waarbij de technologie van NetManage ervoor zorgt dat deze in korte tijd, van enkele weken tot zelfs enkele dagen kunnen worden ontwikkeld. Geheel in lijn met de strategie van NetManage vormen bestaande systemen en applicaties daarbij het uitgangspunt. Ontwikkeld worden met name de Active Server Pages (ASPs), die de gegevensstroom van het mainframe of AS/400 vertalen in de vereiste WML. De WML wordt dynamisch en real-time gegenereerd zodat tot op de minuut actuele AS/400 of mainframe-informatie op de WAP-telefoon wordt weergegeven. Bij het schrijven van de Active Server Pages wordt gebruik gemaakt van de Express Control van RUMBAÒ OBJECTXä Development Kit Control en RUMBAÒ Management Server  een krachtige, grafische ontwikkelomgeving die klanten in staat stelt optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de Internet-economie.

Bij dit alles wordt gebruik gemaakt van de bestaande connectiviteit tussen server, AS/400 en mainframe zoals die door RUMBAÒ wordt verzorgd, zonder dat daaraan iets hoeft te worden veranderd, zegt John OGrady, eBusiness manager bij NetManage. Het is dan ook de strategie van NetManage om bedrijven in staat te stellen met eBusiness actief te zijn en daarbij gebruik te maken van bestaande applicaties en systemen. Phone2Host maakt gebruik van de kracht van RUMBAÒ om de mainframe of AS/400-informatie beschikbaar te maken voor de WAP-gebruiker. Het is uiteraard niet de enige manier waarop NetManage host-informatie beschikbaar maakt voor eBusiness toepassingen, maar waarschijnlijk wel de eenvoudigste.

Deze oplossing van NetManage zal de time-to-market van eBusiness toepassingen op basis van WAP sterk reduceren. De voordelen van Phone2Host zijn talrijk. Nu moet de gebruiker nog langs verschillende mainframe of AS/400-schermen navigeren om de prijs en beschikbaarheid van een bepaald voorraadartikel te achterhalen, straks kan de code worden ingevoerd via de telefoon en wordt de rest afgehandeld door de ASP-applicatie. Of de gebruiker nu snel de voorraad wil controleren, of wil weten of een bepaalde order al is uitgeleverd  het kan snel en gemakkelijk worden gerealiseerd via de WAP-telefoon.

Over NetManage

NetManage (Nasdaq: NETM) is opgericht in 1990 en voorziet klanten van oplossingen en services voor een probleemloze overgang naar eBusiness, waarbij gebruik wordt gemaakt van de bestaande informatie-infrastructuur. NetManages eAccess Group is dé bron voor Web-to-Host-verbindingen via Java of ActiveX en voor op servers gebaseerde thin-client- en thick-client-software, waarmee verbindingen kunnen worden gelegd van desktop-pc's naar UNIX-, IBM AS/400- en mainframe-computers. De eSolutions Group van NetManage is toonaangevend leverancier van beproefde eBusiness-oplossingen, waaronder self-service voor klanten en distributeurs, voor de enterprise onderneming. De productlijn eSupport gaat uit van een nieuwe standaard op het gebied van tools voor real time klantenondersteuning via Internet, waarmee de tijd die doorgaans is gemoeid met het oplossen van problemen aanzienlijk wordt teruggedrongen. Phone2Host van NetManage verleent mobiele gebruikers toegang tot hostsystemen via een WAP telefoon. Hiermee is het mogelijk om draadloze systemen in verbinding te stellen met corporate
bedrijfsinformatiesystemen.

NetManage biedt haar producten en bijbehorende diensten overal ter wereld aan via rechtstreekse verkoop, internationale dochterondernemingen en geautoriseerde distributiepartners. Het hoofdkantoor van de Northern Region (Benelux en Scandinavië) is gevestigd in Veenendaal en staat onder leiding van Chris Mason. Voor meer informatie kunt u naar <www.netmanage.com gaan, een e-mailbericht sturen naar <sales@netmanage.nl of +31 (0) 318 519696 bellen.

Einde persbericht

Deel: ' Phone2Host maakt van WAP een business tool '