Pinnacle Systems introduceert de miroVIDEO Studio DC10 Plus

Vertrouwde miroVIDEO DC10 hardware nu ook met Nederlandstalige Studio software

Nijmegen, januari 1999 – Pinnacle Systems heeft een nieuw videobewerkingsproduct voor de consumentenmarkt ontwikkeld, de miroVIDEO Studio DC10 plus. Het is een interne PCI videobewerkingskaart, gebaseerd op Pinnacle Systems’ bekroonde Motion-JPEG CODEC technologie. Dankzij de door Pinnacle Systems ontwikkelde Nederlandstalige Studio software (bekend van de miroVIDEO Studio 400), is het bewerken van videofilms nu slechts een kwestie van knippen en plakken. De miroVIDEO Studio DC10 plus is vanaf februari 1999 verkrijgbaar bij de computerspeciaalzaak voor Hfl. 599,- of Bfr. 11.990 inclusief BTW.

Met de miroVIDEO Studio DC10 plus is het mogelijk om video-opnames op de harde schijf te zetten, deze te bewerken en vervolgens weer terug te schrijven naar een videoband, of desgewenst een ander medium. De lengte van de videofilm is afhankelijk van de capaciteit van de harde schijf. Daardoor is de miroVIDEO Studio DC10 plus ideaal voor het maken van home-video’s, bedrijfspresentaties, muziekvideo’s of video e-mails. Met de miroVIDEO Studio DC10 plus kan de gebruiker zelf overgangen, muziek en titels toevoegen. Dankzij de uitgebreide mogelijkheden kan het eindresultaat variëren van een MTV-achtige montage tot een meer behoudende bedrijfspresentatie.

Jan Hendriks, managing director Benelux en Zuid-Afrika: "De kracht van de miroVIDEO Studio DC10 Plus is zijn eenvoud. De Nederlandstalige Studio software is erg eenvoudig te gebruiken maar biedt semi-professionele mogelijkheden. Dit verlaagt de aankoopdrempel enorm voor starters. De gebruiker geeft alleen nog aan welke afspeelkwaliteit hij vereist, de software past vervolgens automatisch alle instellingen aan. Enthousiaste gebruikers van de huidige miroVIDEO DC10 kunnen natuurlijk upgraden naar de Studio software."

De Studio software maakt gebruik van een "storyboard" aanzicht, alle scènes kunnen d.m.v. knippen en plakken in iedere gewenste volgorde worden geplaatst. Alle wijzigingen zoals beeldovergangen kunnen direct worden bekeken, zonder berekeningstijden. De Studio software ondersteunt nu ook de volle S-video kwaliteit en beschikt over een intelligente rekenmethode waardoor er ook nog schijfruimte bespaard wordt. Daarnaast wordt ook TitleDeko meegeleverd, een professionele titel generator van Pinnacle Systems. Er zijn vele standaard stijlen maar men kan ook zelf het uiterlijk van de titel aanpassen met bijvoorbeeld neon-, metaal-, glans- en extrusie-effecten. De software wordt gecompleteerd door de SmartSound software, waarmee de video kan worden voorzien van achtergrondmuziek die automatisch op lengte wordt gemaakt.

Over Pinnacle Systems

Pinnacle Systems (NASDAQ:PCLE) is wereldwijd de leider op het gebied van digitale videobewerking, erkend door 5 Emmy Awards. Met wereldwijd meer dan 300 werknemers is Pinnacle Systems genoteerd in de Top 100 van de snelst groeiende bedrijven uit Silicon Valley. Via haar assortiment van miroVIDEO en Pinnacle producten kan zij beantwoorden aan elke soort behoefte (voor privé of voor professionele doeleinden) afhankelijk van budget en platform.

Deel: ' Pinnacle Systems introduceert nieuw videobewerkingsproduct '