STUDIO DV VAN PINNACLE SYSTEMS:
BETAALBARE, VOLLEDIG DIGITALE
VIDEOBEWERKINGSOPLOSSING

Nijmegen, oktober 1999— Pinnacle Systems, Inc. (NASDAQ: PCLE), marktleider op het gebied van digitale videobewerking, voegt binnenkort een nieuw revolutionair product aan haar consumentenlijn toe; de Studio DV. Met dit product, voorzien van de bekroonde, Nederlandstalige Studio software, is het mogelijk om digitale video-opnames gemaakt met DV en Digital8 camcorders digitaal te bewerken, waardoor er geen kwaliteitsverlies optreedt. Bovendien maakt de Studio DV gebruik van een nieuwe techniek waardoor ruimte wordt bespaard op de harde schijf. Studio DV is begin november verkrijgbaar voor Hfl. 599,= of Bfr. 11.990 inclusief BTW.
Digitale Camcorders zijn bezig aan een opmars op de consumentenmarkt. De algemene verwachting is dat het gebruik van digitale video een vogelvlucht zal nemen, met name op websites, in e-mails (zogenaamde Video Mails), op interactieve cd’s en in bedrijfspresentaties. "Studio DV tilt homevideo’s naar een hoger nivo; de DV kwaliteit zorgt ervoor dat de opnamen veel langer bewaard kunnen blijven dan reguliere opnamen. Daarnaast kan er, dankzij de Studio software, op heel eenvoudige en creatieve wijze een mini-speelfilm van gemaakt worden, waardoor home video’s ineens veel leuker worden om naar te kijken," aldus Jan Hendriks, managing director van Pinnacle’s Systems Benelux. Hij vervolgt: "De groeiende populariteit van DV of Digital8 camcorders heeft gezorgd dat er een enorme vraag uit de markt kwam naar een eenvoudige en betaalbare oplossing voor het bewerken van digitale video-opnamen."
De Studio DV wordt geleverd inclusief een FireWire/ieee1394 adapter kaart die 3 FireWire poorten toevoegt aan de PC, waardoor het mogelijk is om een DV of Digital8 camcorder direct met de PC te laten communiceren. Bovendien wordt op die manier een snelle overdracht van hoge kwaliteit video tussen de pc en de camera gewaarborgd.

- meer -
De Studio DV wordt geleverd met de veelbekroonde
Nederlandstalige Studio software. Daarmee is het mogelijk om in drie eenvoudige stappen video’s te bewerken; opnemen, bewerken en berekenen. Studio software maakt gebruik van een "storyboard" aanzicht, alle scènes kunnen d.m.v. knippen en plakken in iedere gewenste volgorde worden geplaatst. Alle wijzigingen zoals beeldovergangen kunnen direct worden bekeken, zonder berekeningstijden. Daarnaast wordt ook TitleDeko meegeleverd, een professionele titel generator van Pinnacle Systems.
Er zijn vele standaard stijlen maar men kan ook zelf het uiterlijk van de titel aanpassen met bijvoorbeeld neon-, metaal-, glans- en 3D-effecten. De software wordt gecompleteerd door de SmartSound software, waarmee de video kan worden voorzien van achtergrondmuziek die automatisch op lengte wordt gemaakt.
Pinnacle Systems (NASDAQ:PCLE) is wereldwijd de leider op het gebied van digitale videobewerking, erkend door 5 Emmy Awards. Met wereldwijd meer dan 500 werknemers is Pinnacle Systems genoteerd in de Top 50 van de snelst groeiende bedrijven uit Silicon Valley. Via haar assortiment van miroVIDEO en Pinnacle producten kan zij beantwoorden aan elke soort behoefte (voor privé of voor professionele doeleinden) afhankelijk van budget en platform.

Deel: ' Pinnacle Systems introduceert Studio DV '