Boole & Babbage: Platinum Technology blokkeert niet langer fusie met BMC Software

Gouda, 6 januari 1999 ? Boole & Babbage, leverancier van beheersoftware, maakt bekend dat concurrent Platinum Technology haar aanklacht tegen de fusie tussen Boole & Babbage en BMC Software heeft ingetrokken. De aanklacht zou vandaag worden behandeld door het gerechtshof van Wheaton, Illinois in de Verenigde Staten. Platinum Technology ziet af van verdere pogingen om de fusie te blokkeren, maar maakte gisteren bekend wel een schadeclaim van $ 30 miljoen te eisen. Hierover zal het genoemde gerechtshof op 22 januari a.s. uitspraak doen.

Boole & Babbage vindt de eisen van Platinum Technology ongegrond en zal zich ook in de toekomst krachtig verweren tegen dergelijke claims. Zij beweert tevens dat Platinum Technology heeft laten doorschemeren van plan te zijn alle vorderingen jegens BMC Software in te trekken. Boole & Babbage is er nog steeds van overtuigd dat de fusie met BMC Software in het voordeel zal zijn van de aandeelhouders.

Middels de aanklacht, die dateert van 13 november 1998, wilde Platinum Technology de fusieovereenkomst tussen Boole & Babbage en BMC Software nietig laten verklaren en afdwingen dat Boole & Babbage voor een aaneengesloten periode van 120 dagen exclusief met Platinum Technology zou onderhandelen. Boole & Babbage heeft daarop een tegenaanklacht ingediend.

Op 2 november 1998 heeft BMC Software aangekondigd Boole & Babbage voor $900 miljoen te willen overnemen.

Deel: ' Platinum Technology trekt aanklacht tegen fusie in '