PNOzorg en DSW hoogst beoordeelde zorgverzekeraars

BARENDRECHT, 20151123 -- De bezoekers van ZorgWijzer.nl hebben PNOzorg uitgeroepen tot best gewaardeerde zorgverzekeraar van 2015 met een gemiddeld klantcijfer van een 8,7. In de categorie grote verzekeraars haalt DSW het hoogste cijfer, namelijk een 8,3. In totaal zijn er ruim 4.820 klantbeoordelingen geplaatst, verdeeld over 45 verschillende zorgverzekeraars.

De verzekeraars zijn op vier verschillende onderdelen beoordeeld, namelijk de hoogte van de zorgpremie, de geboden service, de vrijheid in zorgkeuze en het aanbod van aanvullende (tandarts) verzekeringen.

In de categorie grote zorgverzekeraars scoort DSW  - een zelfstandige verzekeraar - hoog op service en zorgkeuze met een waardering van respectievelijk een 8,5 en een 8,4. Op een tweede plaatst in deze lijst staat FBTO (onderdeel van Achmea) met een 8,1 als gemiddeld klantcijfer. De top drie wordt aangevuld met Anderzorg (8,0). Deze prijsvechter is een label van Menzis en klanten zijn vooral te spreken over de zorgpremie (8,8).

Bij de relatief “kleinere” zorgverzekeraars wordt PNOzorg het hoogst gewaardeerd door diens verzekerden. De verzekeraar wordt vooral hoog beoordeeld op vrijheid van zorgkeuze en aanvullende mogelijkheden met beide minimaal een 9,0. Op het podium staat verder ONVZ - die tevens de risicodrager is van de winnaar in deze categorie - met een 8,3. De top drie wordt gecompleteerd door Ditzo - onderdeel van ASR - met een 8,1.

De vier grootste zorgverzekeraars van Nederland worden door de bezoekers van ZorgWijzer.nl gemiddeld lager beoordeeld.
  1. Zilveren Kruis Achmea (7,6)
  2. CZ (7,6)
  3. Menzis (7,2)
  4. VGZ (7,1)

Bekijk het hele artikel op ZorgWijzer.nl.

Deel: ' PNOzorg en DSW hoogst beoordeelde zorgverzekeraars '