Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven Politie gebruikt stripboek bij voorlichting/

Eindhoven: Politie gebruikt stripboek bij voorlichting De politie Brabant Zuid-Oost geeft een stripboek uit dat gebruikt gaat worden in de Voorlichting op basisscholen, Het stripboek, 'Nick en Linda en de brutale tasjesrover' heeft geweld als thema. Al enkele jaren geven politiemensen, samen met Novadic, Bureau Criminaliteitspreventie (Halt) en Buurtwerk Eindhoven, voorlichting op basisscholen over verschillende onderwerpen zoals drugs, vandalisme, het werk van de politie enz. Wilte de Groot, aandachtvelder jeugd van de politieafdeling Woensel Zuid, bemerkte bij deze voorlichtingssessies dat de jeugd slecht las. Als oplossing bedacht hij een stripverhaal, beeldend en weinig tekst. De zeven Eindhovense politieafdelingen besloten gezamenlijk het stripboek uit te geven. Het verhaal dat Wilte de Groot heeft bedacht is getekend door Harry Jentjes van een Venloos reclamebureau. Het verhaal Het stripverhaal gaat over twee scholieren die getuige zijn van een tasjesroof. Dat is het begin van een avontuur dat de lezer door heel Eindhoven voert. Zo komen alle politiebureaus in het verhaal voor. In verschillende scènes zijn ook bekende buurten en gebouwen te zien. Het werk van de politie komt aan bod. Werkwijze Het stripverh aal wordt gebruikt bij de voorlichting in de hoogste klassen van de basisschool. Het stripboek wordt uitgereikt aan de kinderen en een week later wordt in de klas gewerkt met lesbrieven en discussies naar aanleiding van het boek. Eerste exemplaar Het eerste exemplaar wordt op donderdag 25 februari om 10.30 uur uitgereikt op de Basisschool Fellenoord, Hemelrijken 108 in Eindhoven.

Deel: ' Politie Brabant-ZO gebruikt stripboek bij voorlichting '