Politiebericht Eindhoven e.o. 7-09-2001
2e Persbericht vrijdag 7 september 2001

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal schoudertas
Vrijdagmiddag rond 10.25 uur is van een 57-jarige man uit Griekenland zijn schoudertas gestolen. De man liep over de Vestdijk richting station. Plotseling voelde hij een ruk aan zijn schouder. Hij keek om en zag dat een onbekende man de schoudertas van zijn schouder trok en snel wegliep. In de schoudertas zaten meerdere cheques, geld, een pasje, een trein-kaart, een vliegticket en een laptop.

Eindhoven: Verdachte belediging aangehouden
Vrijdagavond om 18.40 uur is op het NS station aan de Beukenlaan een 22-jarige man uit Eindhoven aangehouden. Bij controle in de trein, die naar Tilburg ging, bleek dat de man geen vervoersbewijs had. De hoofdconducteur sprak hem aan. Hierop voegde de Eindhove-naar zeer onwelvoeglijke taal naar de conducteur. De verdachte is overgedragen en voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Drugs
Vrijdagmiddag om 15.30 uur is op de Van Hoofstraat een 35-jarige man uit Helmond aange-houden. Een politiepatrouille zag dat de man daar dealde. Bij controle bleek de man 4,5 gram cocaïne in zijn bezit te hebben. De cocaïne is inbeslaggenomen. De verdachte is voor nader onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Helmond: Drinker op de bon
Vrijdagmiddag om 17.00 uur is op het Gerardusplein een 59-jarige man uit Helmond aangehouden. Agenten zagen dat de man daar op de openbare weg bier nuttigde. Hij is voor verhoor over gebracht naar het politiebureau. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Helmond: Autogordelcontrole
Vrijdagmiddag tussen 15.15 en 1`6.20 uur is op de Rivierensingel een autogordelcontrole ge-houden. 13 automobilisten kregen een bon voor het niet dragen van de autogordel.

Veldhoven: Diefstal portemonnee
Vrijdagmiddag tussen 13.45 en 14.30 uur is van een 49-jarige vrouw uit Veldhoven haar portemonnee gestolen. Zij was op de Braak aan het winkelen. Toen zij wilde afrekenen zag ze dat de portemonnee uit haar boodschappentas verdwenen was. In de portemonnee zaten diverse pasjes en ruim vijftig gulden.

Veldhoven: Snorfietster gewond
Vrijdagmorgen rond 10.25 uur raakte bij een aanrijding op de Dorpstraat een 17-jarige snor-fietster uit Veldhoven gewond. Zij reed daar over het fietspad richting Burgemeester van Hoofflaan. Een naast haar rijdende 26-jarige automobilist uit Vessem reed rechtsaf een oprit in en verleende daarbij niet de vrije doorgang aan de snorfietster. Het meisje klaagde over pijn aan de schouder.

Budel: Snelheidscontrole
Vrijdag tussen 9.35 en 12.05 uur is op de Randweg Oost een snelheidscontrole gehouden. 653 voertuigen zijn gecontroleerd. 128 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 130 km/u.

Oirschot: Diefstal aluminium platen
Tussen donderdagmiddag 16.30 en vrijdagmorgen 6.00 uur zijn van twee opleggers, staande op een parkeerplaats van een bedrijf op de Hekdam, 28 aluminium platen gestolen.

Middelbeers: Snelheidscontrole
Vrijdag tussen 12.50 en 15.00 uur is op de Westelbeersedijk een snelheidscontrole gehou-den. Van de 384 gecontroleerde voertuigen reden er 33 harder dan 80 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 120 km/u.

Valkenswaard: Verdachte winkeldiefstal aangehouden Vrijdagavond rond 19.30 uur is in een winkel op de Passage een 42-jarige man uit Valkens-waard aangehouden. De man nam daar kleding, ter waarde van fl. 616,-, uit de winkel weg zonder deze af te rekenen bij de kassa. Het winkelpersoneel kon de man aanhouden en overdragen aan de politie. De verdachte verzette zich hevig tegen zijn aanhouding. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het politiebureau.

Deel: ' Politie Brabant-Zuid-Oost 2de persbericht '