Politie dameshandbalteam naar Zweden
13:30 vrijdag 9 juli 1999

Bureau communicatie district Zuid

Hoogeveen Van 14 t/m 24 juli vinden er in het Zweedse Stockholm de World Police en Fire Games plaats. Dit is een mega sportevenement voor politie-, brandweer- en douanepersoneel, dat eens in de twee jaar ergens in de wereld gehouden wordt.
Voor het eerst in het bestaan van deze spelen vindt het plaats in Europa. Dit jaar hebben ruim 8000 sporters uit 51 verschillende landen zich aangemeld voor circa 68 verschillende sportonderdelen. Voor Nederland hebben 250 sporters en supporters zich opgegeven. Voor het eerst zal er ook een nationaal politie dameshandbalteam meedoen. Begin 1998 zijn hiervoor de voorbereidingen gestart en is er een team opgesteld van speelsters uit de Politie Regios Drenthe, Groningen, Kennemerland, Gooi en Vechtstreek, Twenthe-Midden, Utrecht, Eemland-Zuid en Gelderland-Midden.
Ruim driekwart jaar is dit team bezig met trainen en het spelen van oefenwedstrijden. De resultaten zijn veelbelovend om in Stockholm een onuitwisbare indruk achter te laten.

Zaterdag 10 juli a.s. om 18.00 uur, zal het team de laatste voorbereidende training houden in de kazerne van de Luchtmobiele Brigade in Assen.
Om in Stockholm ook uiterlijk goed voor de dag te komen, heeft het team in Zebra Sports & Promotions, groothandel in sportartikelen, uit Hoogeveen een goede kleding sponsor gevonden.
Tijdens de laatste oefensessie zal het team zich presenteren in de kleding van de sponsor.

Een ieder die zich op de hoogte wil houden van deze spelen, kan dit volgen op internet en wel op de volgende website https://www.1999.SWPFG.se

Deel: ' Politie dameshandbalteam naar Zweden; laatste training '