Politie Drenthe

Korps: Drenthe, plaats: Assen 27-02-2003
Persberichten van donderdagmiddag 27 februari 2003

Bert Peters verzorgt de persvoorlichting tot maandagmorgen 3 maart 08.00 uur.

Man in nood
RODEN Vanmorgen hield een bewoner van het AZC aan de Hullenweg zijn partner tegen haar wil vast in zijn caravan. De man had haar met benzine overgoten en dreigde haar en ook zichzelf in brand te steken. De man verkeerde in zware psychische nood. De onderhandelaar van de politie wist te man zover te krijgen dat hij de vrouw liet gaan waarna hij ook zelf uit de caravan kwam. Beiden, van Joegoslavische nationaliteit, zijn aan de hulpverlening overgedragen. Brandweer en ambulance waren op het terrein aanwezig en stonden klaar om onmiddellijk in actie te komen.

Brandstichting
MIDLAREN In de nacht van zondag op maandag is een kapschuur op een camping aan de Vijftig Bunder in vlammen opgegaan. Onderzoek heft nu uitgewezen dat er sprake van brandstichting is. De politie is op zoek naar getuigen die mogelijk direct na de brand een auto hebben gezien, model VW Golf of Opel Astra met sportuitlaat. Deze auto reed die bewuste nacht tussen 01.15 en 01.30 uur weg van de camping in de richting Tiendelsweg. Getuigen kunnen contact opnemen met de politie in Tynaarlo.

Auto ingenomen
HOOGEVEEN Op donderdagmorgen zagen agenten een auto met aanhangwagen rijden over de A28. Controle wees uit dat de bestuurder geen rijbewijs had en geen autogordel droeg. Bovendien ontbrak een goed werkende losbreekreminrichting op de aanhangwagen en bleek een vrijwaringbewijs vervalst. De 24-jarige bestuurder uit Zwolle kreeg voor deze overtredingen een proces-verbaal.

Vrachtwagen gekanteld
WACHTUM Vanmiddag reed een 43-jarige man uit Drachten met een vrachtwagen met aanhangwagen over de N851 vanuit de richting Wachtum. Op de rotonde naast de A37 reed hij met te hoge snelheid waardoor de vrachtauto kantelde. De inhoud van de container, lege haarspraybussen, kwam in de berm terecht. De bestuurder kwam er zonder letsel vanaf. Een gedeelte van de N351 en de afrit van de A37 waren een tijdje gestremd.

Deel: ' Politie Drenthe '