Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Appingedam 10/01/99

Gezin verlaat woning Patrimoniumstraat/
Vrijdag 1 oktober 1999

De familie -man, vrouw en kind- die donderdag 30 september jl. op last van een rechterlijke uitspraak door de deurwaarder uit haar woning moest worden gezet, is vanmiddag, omstreeks 17.00 uur door de politie uit het pand gehaald. Gisteren heeft de politie in gezamenlijk overleg met andere autoriteiten uit oogpunt van veiligheid en gezondheid van de gezinsleden besloten om de situatie te bevriezen en zich terug te trekken. In de loop van de middag zou worden getracht om het overleg met de familie voort te zetten. Gelukkigerwijs deed het toeval zich voor, dat de man in de namiddag zich naar de benedenverdieping begaf en terstond door de aanwezige politie werd aangehouden. Vervolgens zijn de man, zijn vrouw en hun kind tijdelijk naar het politiebureau overgebracht. De gezondheidstoestand van de gezinsleden is goed te noemen. Nader zal worden bekeken op welke wijze het gezin moet worden begeleid. Daarnaast onderzoekt de situatie of er strafbare handelingen zijn gepleegd.

Voor nadere informatie: G.L. Wieringa, chef basiseenheid, tel. 06-51220110

Deel: ' Politie Groningen zet familie uit woning '