Buma Stemra

Politie houdt man aan die CD's vanuit auto verkoopt

De Bredase politie heeft op maandagavond 5 juli 1999 een 23-jarige man uit Oosterhout aangehouden die op de Paul Windhausenweg te Breda illegale cd's verkocht vanuit zijn auto. De verdachte had 44 cd's in zijn auto liggen met het opschrift Hitexplosion 7.

De politiemeldkamer kreeg een melding dat een persoon vanuit zijn auto, op de Paul Windhausenweg te Breda, drugs zou verkopen. Een getuige die een goede beschrijving gaf van de auto en de bestuurder zag dat er meerdere personen aan de auto kwamen en met de bestuurder kennelijk zaken deden waarbij iets werd overhandigd en werd afgerekend.

Door de politie werd op de door de getuige aangewezen locatie een auto met bestuurder aangetroffen. Zowel auto als bestuurder kwamen overeen met het door de getuige opgegeven signalement. Op grond van de Opiumwet werd een onderzoek in de auto ingesteld. De agenten zagen op de rechtervoorstoel een portefeuille liggen met daarin een groot geldbedrag. De bestuurder, de 23-jarige C.S uit Oosterhout werd op grond van deze bevindingen door de politie aangehouden als verdacht van overtreding van de Opiumwet. Bij verder onderzoek trof de politie in de auto een boodschappentas aan met 44 cd's met het opschrift Hitexplosion 7. Deze cd's zijn illegale exemplaren. In de auto werden geen drugs aangetroffen. De verdachte verklaarde tegenover de politie dat hij geen drugs verhandelde, maar dat hij met de mobiele telefoon klanten voor de cd's benaderde. Vooralsnog bestaat er geen verband met deze zaak en de vondst van 16.000 cd's in een geparkeerde auto dezelfde avond.

Het vervolgonderzoek wordt ingesteld door de Opsporingsdienst Buma/Stemra.

Meer informatie over de activiteiten in deze van Buma/Stemra bij: George Knops (Buma/Stemra), telefoon 020-3470407.

Over Stichting BREIN

Stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) is een samenwerkingsverband van auteursrechtorganisatie Buma/Stemra, NVPI (branche-organisatie van platenmaatschappijen en producenten/importeurs van entertainment-software) en NVGD (branche-organisatie voor de platendetailhandel). Voor meer informatie over de activiteiten van BREIN kunt u contact opnemen met George Knops (Buma/Stemra), telefoon 020-3470407, of Jonna Boesjes (NVPI), telefoon 035-6254411.