Politie kiest voor SmartStream, de financiële software van Geac

Nieuwegein, 14 februari 2000 - De politieregio's Hollands Midden, Kennemerland en Utrecht hebben als eerste het financiële informatie-managementsysteem SmartStream van Geac aangeschaft voor het optimaliseren van hun financiële en administratieve processen. De beslissing van Utrecht om eveneens op SmartStream over te gaan is een belangrijke stap in het beslissingstraject bij de resterende korpsen. Utrecht is namelijk een van de grootste regio's van Nederland. De kans is groot dat nu meerdere korpsen tot de overstap besluiten.

Belangrijk criterium voor deze keuze vormen de juiste koppelingen van SmartStream met het programma Cognos dat de politie gebruikt als rapportage-tool. Veel van de benodigde informatie voor de sturing van financiële processen en de ondersteuning op operationeel niveau wordt via Cognos uit SmartStream gehaald. Tweede pluspunt is de functionaliteit van de geïntegreerde workflow.

De doelstelling is dat de politie meer inzicht krijgt in de financiële status in relatie tot de budgetten en zal de rapportage aan het korpsbeheer en korpsleiding aanzienlijk verbeteren met behulp van de ondersteuning van SmartStream. Zo zal het systeem op gezette tijden voorgedefinieerde rapporten aan bijvoorbeeld het Ministerie van Binnenlandse Zaken leveren. Bovendien verwacht de politie het inkoopproces met SmartStream beter te kunnen reguleren.

Aan de aankoop door de drie regiokorpsen is een intensieve testperiode voorafgegaan waar ook de IT Organisatie van de politie bij betrokken was. Eind 1998 heeft de Regio Kennemerland het voorstel van de Vakgroep Financiën opgepakt en is een proef gestart met SmartStream. Na een succesvolle test is geconcludeerd dat SmartStream het oude systeem in zowel functioneel, technisch als organisatorisch opzicht kan vervangen.

Geac Benelux B.V.
Geac Benelux B.V. - afdeling SmartEnterprise - richt zich op de marketing, verkoop en ondersteuning van client/server- en mainframe-gebaseerde applicaties voor financieel en personeelsmanagement, inkoop, logistiek en managementrapportage. De productgroep SmartEnterprise is gevestigd in Nieuwegein. In de Benelux telt Geac meer dan 75 medewerkers. Divisie Manager SmartEnterprise te Nieuwegein is Kees Zimmerman. Organisaties zoals NS-Reizigers, Provincie Zuid-Holland, TIP, Fortis, Philips en vele andere maken gebruik van Geac-oplossingen. Het hoofdkantoor van Geac is gevestigd in Toronto, Canada. Wereldwijd zijn er 6000 personen werkzaam bij de onderneming. Geac Computer Corporation Ltd. is genoteerd aan de Toronto Stock Exchange in Canada onder het symbool GAC. Informatie over Geac-producten en -diensten is tevens verkrijgbaar via www.geac.com

Deel: ' Politie kiest voor financiële software van Geac '