Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 12-07-2001

Politieberichten district Eemland noord, 08.30 uur
Verdachten auto-inbraken aangehouden

BAARN In de maanden april en mei heeft de politie vijf verdachten aangehouden op verdenking van auto-inbraken. Op vier april werden twee inwoners (19 en 22 jaar) uit Utrecht door surveillerende agenten aangehouden. Het tweetal gedroeg zich verdacht en werd meegenomen naar het bureau.

Uit verhoor en onderzoek bleek dat de mannen regelmatig in groepsverband op pad waren voor auto-inbraken in de regio. Verder onderzoek leverde de aanhouding van een 15 en 17-jarige jongen beiden uit Utrecht- op. Op 19 juni werd de laatste verdachte aangehouden. Het betrof een 54-jarige man uit Hilversum. Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het helen van de gestolen spullen.

Alle verdachten moeten zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.

Gordelcontrole

EEMNES De politie heeft woensdagmiddag tussen twee uur en half drie een gordelcontrole uitgevoerd op de Wakkeredijk. In totaal werden 15 bestuurders staande gehouden. Slechts één bestuurder kreeg een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel.

Districtschef Eemland noord vertrekt

In verband met de aanvaarding van een nieuwe functie binnen de Politie Regio Utrecht zal de districtschef van het politiedistrict Eemland noord met ingang van 1 oktober 2001 zijn functie van districtschef neerleggen.

Na in totaal elf jaar (inclusief het korpschefschap van de voormalige gemeentepolitie Soest)in het district Eemland noord heeft de korpsleiding de heer Schutzmann verzocht zijn energie de komende jaren te willen richten op het gebied van regionaal informatiemanagement en informatie- en communicatie-technologie.

Inmiddels is de procedure voor de benoeming van de opvolger van de heer Schutzmann gestart. Hierbij zijn de burgemeesters van de vier gemeenten en de medezeggenschap betrokken.

Deel: ' Politie Utrecht, Eemland Noord verdachten aangehouden '