Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 16-08-2001

Politieberichten district Rijn en Venen, 09.30 uur
Controle waterverkeer

VINKEVEEN Door de politie van district Rijn en Venen werd tijdens de middag- en avonduren van woensdag 15 augustus een controle uitgevoerd op de Vinkeveense Plassen. Tijdens de controle werden twee bootbestuurders bekeurd voor te snel varen. Er werden diverse waarschuwingen uitgedeeld voor het slepen van banden en bootjes met kinderen erop. Door verschillende recreanten werd de politie opmerkzaam gemaakt op het onverantwoordelijk gedrag van bestuurders van waterscooters. Deze werden niet aangetroffen. De politie zal deze waterscooterbestuurders de komende tijd gaan controleren.

Caravan ontploft

TIENHOVEN Op woensdag 15 augustus vond op een campingterrein aan de Westbroekse Binnenweg een ontploffing plaats in een caravan waarbij twee personen ernstig gewond raakten.
De ontploffing vond omstreeks vijf over half twee in de middag plaats. In de caravan bevonden zich op dat moment een drietal personen. Na de ontploffing ontstond brand. Door campingbewoners werd een begin gemaakt met het blussen van de brand. De inmiddels ter plaatse gekomen brandweer nam de bluswerkzaamheden over en was in zeer korte tijd de brand meester. De caravan werd geheel verwoest.

De twee slachtoffers, een 25-jarige man met de Amerikaanse nationaliteit en de 31-jarige eigenaar/bewoner van de caravan, werden met ernstige brandwonden overgebracht naar het U.M.C.. De derde persoon was op het moment dat brandweer en politie ter plaatse kwamen niet meer aanwezig. Mogelijk is deze in paniek weggevlucht. De man is nog niet gevonden. Ook is niet bekend of deze persoon gewond raakte.

Door de recherche en technische recherche werd vervolgens een onderzoek ingesteld naar de oorzaak van de ontploffing. In en om de caravan werden chemische stoffen aangetroffen die gebruikt kunnen worden voor de vervaardiging van drugs. Deze stoffen zijn inbeslag genomen door de politie. Naar de aard en samenstelling van de stoffen wordt nader onderzoek verricht. Het onderzoek in en rond de caravan duurde tot ongeveer acht uur in de avond. De ontploffing is vermoedelijk ontstaan door een chemische reactie van de eerder genoemde chemische stoffen. Het 31-jarige slachtoffer is in de loop van de avond vanuit het U.M.C. overgebracht naar een brandwondencentrum in Antwerpen.

Deel: ' Politie Utrecht, Rijn & Venen controle waterverkeer '