Politie Zuid Drenthe lost grote helingzaak op
11:38 woensdag 17 februari 1999

Roel Hallink, tel. : 0528 - 295216

Hoogeveen - De Politie van Zuid Drenthe heeft met de aanhouding van vijf verdachten in de afgelopen weken, elf van de veertien vorig jaar december in België gestolen en geheelde vorkheftrucks, pallettrucks en shovels terug gevonden. De politie kwam deze op het spoor na een tip van het bedrijf waarvan de werktuigen waren gestolen. Deze zag namelijk in een krant een advertentie waar twee pallettrucks nieuw te koop werden aangeboden, terwijl dit type niet nieuw op de Nederlandse markt te verkrijgen is.
Uit het door de politie ingestelde onderzoek is naar voren gekomen, dat vijf verdachten als heler van deze gestolen goederen konden worden aangemerkt. Het betreft een 31-jarige man uit Hollandscheveld, een 35-jarige man uit Noordscheschut, een 31-jarige man uit Emmer-Compascuum, een 39-jarige man uit Klazienaveen en een 47-jarige man uit Oisterwijk. Bij de man uit Hollandscheveld en de man uit Noordscheschut werden in totaal elf van de gestolen goederen aangetroffen. De gestolen machines waren al zo vaak doorverkocht, en dus geheeld, dat op dit moment nog niet duidelijk is, wie de dader van de diefstal is. De waarde van de gestolen goederen bedraagt ongeveer fl. 500.000,-.
Drie van de vijftien gestolen pallettrucks zijn nog niet teruggevonden. Ook een gestolen truck met oplegger, afkomstig uit hetzelfde bedrijf, is nog niet aangetroffen. De teruggevonden goederen zijn inmiddels bij de rechtmatige eigenaar terug.
Alle aangehouden verdachten zijn inmiddels op vrije voeten. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt.

/ / / / / / einde bericht

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe