Woensdag 9 Juni

OORZAAK DODELIJK ONGEVAL LIEMPDE ONDUIDELIJK

De politie is op zoek naar getuigen van het dodelijk ongeval op de A2 onder Liempde op dinsdag 8 juni 1999 omstreeks 06.05 uur.

Een Duitse personenauto reed over linker rijstrook van de A2 in de richting Den Bosch. Enkele honderden meters voor de afslag Liempde wilde de bestuurder van de auto een op de rechter rijstrook rijdende trekker met oplegger, bestuurd door een 36-jarige man uit Reusel, voorbij rijden. Door onbekende oorzaak is de personenauto tegen de zijkant van de oplegger gereden. Door deze aanrijding reed de auto naar links, tegen de vangrail in de middenberm. Vervolgens schoot hij terug de rijbaan op en sloeg enkele keren over de kop en kwam onderste boven in de rechter berm tot stilstand. De vijf inzittenden van auto werden uit de auto geslingerd. Vier inzittenden van de auto, allen afkomstig uit het Franstalige gedeelte van België en in de leeftijd van 21 tot 30 jaar zijn zwaar gewond overgebracht naar verschillende ziekenhuizen in Eindhoven en Den Bosch. De vermoedelijke bestuurder van de auto, een 23-jarige man uit Fleron in België, werd bij het ongeval op slag gedood.

Getuigen kunnen zich in verbinding stellen met de politie in Boxtel.

SNELHEIDSCONTROLE HAAREN

Tijdens snelheidscontrole op de Langeweg te Haaren op 8 juni 1999 zijn tussen 18.15 en 10.05 uur 34 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 70 km.

DIEFSTAL AUTO HELVOIRT

Vanaf het Martinipad te Helvoirt is op 8 juni 1999 een groene Mercedes 300E, kenteken JL-PB-61, ontvreemd. Waarde onbekend.

DIEFSTAL AUTO VUGHT

Vanaf de Reutsedijk te Vught is in de nacht van 8 op 9 juni 1999 een groene Opel Kadett, kenteken NX-71-PY ontvreemd. Waarde onbekend.

DIEFSTAL AUTO BOXTEL

Vanaf de Fellenoord te Boxtel is in de nacht van 8 op 9 juni 1999 een witte Opel bestelauto, kenteken VB-JZ-47 ontvreemd. Waarde f 10.000,-- SNELHEIDSCONTROLE BOXTEL

Bij snelheidscontrole op de Brederodeweg te Boxtel op 9 juni 1999 zijn 66 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 76 km.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 2143 '