Zondag 14 Februari

AMOKMAKER SLAAT AGENTE

Een 27-jarige Boxtelaar is vannacht aangehouden nadat hij een agente in het gezicht had geslagen. De man kwam in het centrum van Boxtel (Martkt) bij de politie verhaal halen omdat hij bekeurd was wegens het uitschelden van politiemensen. Hij sloeg een paar keer op de motorkap van een politieauto en maakte trappende bewegingen. Daarna sloeg hij een van de politiemensen vol in het gezicht. Daarop werd hij aangehouden en met moeite in de auto gewerkt. Eenmaal in het cellencomplex van het bureau in Den Bosch moest hij met drie man in bedwang worden gehouden. Hierbij schopte hij een arrestantenwacht tegen de ribben. De laatste en de agente moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen. De man, die tientallen glazen bier op had, werd in verzekering gesteld.

RIJDEN ONDER INVLOED

Zaterdagochtend vroeg is een 22-jarige Boxtelaar op de Schumannlaan in zijn woonplaats betrapt op het rijden onder invloed. De man had bovendien alleen zijn voorruit ijsvrij gemaakt. Hij kreeg een rijverbod en een transactie van 900 gulden aangeboden.

ONGEVAL LETSEL

Zaterdagochtend is een 27-jarige vrouw uit Vught zwaar gewond geraakt bij een ongeval op de Heesakker in Haaren. De vrouw reed met haar auto achterop een stilstaande aanhanger van een vrachtauto. Vermoedelijk was zij verblind door de laagstaande zon. De vrouw raakte bekneld en werd door de brandweer bevrijd. Ze werd overgebracht naar het Elisabethziekenhuis in Tilburg.

DIEFSTAL UIT WONING

In een wonig aan de Boslaan in Vught is zaterdagmiddag ingebroken. Er werden twee computers, een videorecorder en stereoapparatuur weggenomen. Er werd een uitzetraam geforceerd om binnen te komen. Ook een huis aan de Broekwal te Helvoirt is zaterdagmiddag of -avond door inbrekers bezocht. De schuifpui werd geforceerd. Uit het huis werd een computer en geluidsapparatuur ontvreemd. Ook bij de buren werd ingebroken. Het is onbekend of er iets weg is. Uit een huis aan de Eerschotsestraat in Sint Oedenrode is zaterdagmorgen een afstandbediening van de tv weggenomen nadat men een ruit van de voordeur had vernield.

DIEFSTAL UIT AUTO

Uit een auto aan de Secr. Van Rooijstraat in Vught is zaterdagmiddag een cd-speler, een aantal cd's en een videocamera gestolen.

INBRAAK IN BEDRIJF

In een autobedrijf aan de Industrieweg in Helvoirt is vannacht ingebroken. Na het vernielen van een ruit werd er wat kleingeld weggenomen.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 2493 '