Dinsdag 23 Maart

OVERVAL OP SHOARMAZAAK VUGHT OPGELOST

Met de aanhouding van 8 mannen in de leeftijd van 18 tot 29 jaar, uit verschillende plaatsen in het land, waaronder Den Bosch en Helmond, heeft de politie Limburg-Noord, buiten deze overval nog een 16-tal gewelddadige overvallen opgelost. De overvallen werden gepleegd door het hele land heen. Een van de overvallen die is opgelost is die op een shoarmazaak aan de Helvoirtseweg in Vught. Twee met vuurwapens gewapende mannen hadden de eigenaar van zaak bedreigd, waarop hij de kassa moest openen en ze de inhoud van de kassa mee namen. Toen de eigenaar de achtervolging inzette, werd er in zijn richting geschoten. De verdachten gingen vrijwel altijd ruw en gewelddadig te werk., waarbij de slachtoffers werden bedreigd met vuurwapens. Vaak ook werden de slachtoffers geslagen en getrapt. Met de aanhouding werden ook de overval op een Grieks restaurant in Vlijmen, op 17 januari, en de schietpartij in Drunen van 19 januari, waarbij een persoon gewond raakte opgelost. Een negende verdachte is op 27 februari bij een schietpartij in Dordrecht om het leven gekomen.

INBREKER GESTOORD, BOXTEL

Maandagmiddag is ingebroken in een woning aan de Brederodeweg in Boxtel. Aan de zijkant van de woning werd een ruit ingeslagen, waardoor men wist binnen gekomen. In de keuken werd de inbreker overlopen door de bewoonster die juist van boven kwam. De inbreker wist te ontkomen.

AANHOUDING BIJ WINKELDIEFSTAL, VUGHT

Maandagmiddag zijn een 22-jarige vrouw en een 24-jarige man, beiden uit Den Bosch in Vught aangehouden. Het tweetal had in een winkel aan de Marktveldpassage in Vught een hoeveelheid voorverpakt vlees en drogisterij artikelen gestolen. Ze werden door het personeel van de winkel betrapt. Tegen het tweetal is proces-verbaal opgemaakt.

DIEFSTAL GEREEDSCHAP, SCHIJNDEL

Maandagmiddag is vanuit een bedrijf aan de Edisonweg in Schijndel een kist met twee slijptollen en twee decoupeerzagen gestolen. Men wist door insluiping het bedrijf binnen te komen.

INBRAAK WONING, SCHIJNDEL

Maandagmiddag is ingebroken in een woning aan de Verdistraat in Schijndel. Aan de achterzijde van de woning werd een raam opengebroken. De hele woning werd doorzocht. Een computer, een video en een televisie werden gestolen.

AUTO UITGEBRAND, LIEMPDE

Maandagavond is op de Molendijk in Liempde een auto uitgebrand. De 51-jarige bestuurder uit Schijndel was juist de Molendijk op gereden, toen er rook onder de motorkap van zijn auto kwam. Toen de man stopte en uitstapte, kwamen de vlammen onder de motorkap uit. Door de brandweer is het vuur geblust. De auto werd door het vuur geheel vernield.

BROMFIETS GESTOLEN, VUGHT

Maandagavond is vanaf de Molenakker in Vught een groene Yamaha Neo's bromfiets gestolen. De bromfiets heeft als verzekeringsnummer TSG-549.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 2909 '