Vrijdag 19 Februari

ILLEGAAL KAPPEN, VUGHT

Een 41-jarige man uit Vught is donderdagavond bekeurd, omdat hij zonder vergunning een eikenboom had omgekapt. De man kan een boete tegemoet zien. Verder zal hij een nieuwe boom moeten planten.

DIEFSTAL AUTO, BOXTEL

Donderdag is vanaf een parkeerterrein bij een bedrijf aan de Ladonkseweg in Boxtel, een zwarte Alfa 155 gestolen. Het kenteken van de auto is JR-NS-15.

TE VEEL GEDRONKEN, SINT OEDENRODE

In de nacht van donderdag op vrijdag is een 41-jarige man uit Sint Oedenrode bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod. Ook moet hij een boete van FL. 900,- betalen. De controle vond plaats in Sint Oedenrode op de Korenlaan.

INBRAAK AUTO, HELVOIRT

In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een auto, die geparkeerd stond aan de Achterstraat in Helvoirt. Een portier van de auto werd opengebroken. De autoradio werd gestolen.

SNELHEIDSCONTROLE, BOXTEL

Vrijdagmiddag is snelheidscontrole gehouden op de Bosscheweg in Boxtel. Er werden totaal 323 voertuigen gecontroleerd. 29 Bestuurders werden bekeurd omdat ze te hard reden. De hoogst gemeten snelheid was 81, waar 50 km/u is toegestaan.

BRAND IN WONING, BOSKANT

Vrijdagmiddag rond 13.00 uur werd er een brand gemeld in een woning aan de Populierenlaan in Boskant. Ter plaatse bleek waarschijnlijk door kortsluiting brand te zijn ontstaan op de zolder van de woning. Door de brandweer Sint Oedenrode werd het vuur geblust. In de woning ontstond aanzienlijke rook en waterschade. Een deel van de huisraad op de zolderverdieping is verbrand.

VOLIERECONTROLE, HAAREN

Vrijdag is volierecontrole gehouden in Haaren. In een voliere achter een woning werden 17 vogels aangetroffen die niet gehouden mochten worden. Het waren 7 sijsjes, 1 barmsijs, 2 vinken, 2 goudvinken, 2 kneuen, 3 putters en 1 geelgors. Ook werd nog een vogelvangkooi aangetroffen. Tegen de eigenaar van de voliere is proces-verbaal opgemaakt.

GREEP IN KASSA, SCHIJNDEL

Vrijdagmiddag is in een zaak in het winkelcentrum Zuid in Schijndel, een greep in de kassa gedaan. Rond 15.25 uur wee mannen kwamen de zaak binnen en kochten enkele kleine dingen. Toen ze de artikelen wilden betalen aan de kassa, deden ze, op het moment dat de caissiere de kassa opendeed, een greep in de kassa. Ze verdwenen met meeneming van het papiergeld te voet in een onbekende richting, doch in ieder geval in de omgeving van Plein 1944. Het betrof twee mannen van 20 tot 25 jaar, ongeveer 1.75 tot 1.80 meter lang. Het betrof twee blanke mannen. Een van hen had een licht met donkbruin machinaal gebreide trui aan en een licht bruine muts op. De politie is op zoek naar getuigen, die de twee mannen hebben zien lopen rond dat tijdstip, of die meer informatie kunnen geven. De politie Schijndel is te bereiken op telefoonnummer 073 - 547 2121.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 2952 '