Dinsdag 16 Maart

STOKEN ZONDER VERGUNNING, NIJNSEL

Maandagavond is een 30-jarige man uit Nijnsel bekeurd. De man was aan de Houtsestraat in Nijnsel afval aan het stoken zonder vergunning.

INBRAAK WONING, SCHIJNDEL

Maandag is ingebroken in een woning aan de Vossenbergsesteeg in Schijndel. Uit de woning werden twee Tv-toestellen en een videorecorder gestolen. Men wist binnen te komen door een raam open te breken.

INBRAAK SCHUUR, BOXTEL

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een schuur aan Luissel in Boxtel. De schuur werd met geweld opengebroken. Uit de schuur is een grote hoeveelheid elektrisch gereedschap gestolen. Vanaf het terrein werd ook een aanhangwagen gestolen. Kennelijk heeft men deze nodig gehad om het gereedschap te vervoeren.

ILLEGALE VREEMDELINGEN, BOXTEL

Naar aanleiding van de mededeling, deze week, dat er gecolporteerd werd met tekeningen werd door de politie Boxtel een drietal Polen aangetroffen. De drie bleken niet over geldige verblijfspapieren te beschikken en zijn uitgezet naar Polen.

Bij een bedrijfscontrole bij een bedrijf aan de van Salmstraat in Boxtel, deze week, werd door de vreemdelingendienst van de politie een man aangetroffen met een niet aan hem afgegeven Nederlandse identiteitskaart. De naam, leeftijd en nationaliteit van de man zijn nog niet bekend. De man is ter vaststelling van zijn identiteit en in afwachting van zijn uitzetting naar het land van herkomst ingesloten.

SNELHEIDSCONTROLES BIJ WEGWERKZAAMHEDEN

Sinds 1 januari zijn aannemers die wegwerkzaamheden verrichten verplicht hierbij verkeersremmende maatregelen te treffen. Dat wil zeggen dat ter plaatse over het algemeen een maximumsnelheid van 30 km/u zal worden ingesteld. Deze maatregelen worden genomen ter bescherming van de wegwerkers. Om aan deze maatregelen meer kracht te geven heeft de overheid gemeend overtreding van deze snelheidsremmende maatregelen zwaar te straffen. De straffen van overtreding van de toegestane maximumsnelheid zijn in die gevallen nagenoeg verdubbeld. Binnen het district Aa & Dommel wordt op verschillende plaatsen aan de weggewerkt. Op dagen dat er gewerkt wordt zal dan ook regelmatig controle worden gehouden op de maximumsnelheid bij deze werkzaamheden.

STOKEN ZONDER VERGUNNING

De laatste tijd wordt herhaaldelijk geconstateerd, dat er wordt gestookt in het buitengebied. Op grond van de huidige milieuwetgeving, waarbij de bescherming van het milieu een van de belangrijkste pijlers is, zijn aan het stoken grote beperkingen opgelegd. Door de meeste gemeenten wordt alleen nog vergunning of toestemming verleend voor het stoken van schoon snoeihout aan particulieren. De vergunning of toestemming moet altijd aanwezig zijn bij de plaats waar gestookt wordt. Mochten andere zaken mee worden opgestookt worden vergunningen en toestemmingen als niet verleend beschouwd. Zeker in deze tijd van het jaar zal de politie hierop extra controleren.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 3017 '