Vrijdag 23 April

INBRAAK WONING, BERLICUM

Donderdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Kasteel ter Aalaan in Berlicum. Aan de achterzijde van de woning werd een raam opengebroken. Alle kamers werden doorzocht. Een aantal sieraden werden gestolen.

VERKEERSEXAMEN, HAAREN

Alle 155 leerlingen van groepen 7 van de Willibrordusschool uit Esch, de Franciscusschool in Biezenmortel, de Klimop in Haaren en de Dr. Landmanschool in Helvoirt hebben donderdag hun verkeersexamen gedaan van Veilig Verkeer Nederland. Alle leerlingen zijn geslaagd. Opvallend was het dat van de Dr. Landmanschool in Helvoirt er zelfs zes leerlingen waren geslaagd zonder een fout te maken.

MAN TE VOET ONDERWEG NAAR HUIS, BOXTEL

Donderdagmiddag werd langs de A2 onder Boxtel een 40-jarige Griek aangetroffen. Bij controle bleek dat de man niet in Nederland mocht verblijven en opdracht had gekregen van een vreemdelingendienst om Nederland te verlaten. De man had hierop zijn spullen gepakt en was nu te voet onderweg naar huis.

ILLEGAAL AANGETROFFEN, BOXTEL

Donderdag is een 47-jarige man uit Rusland aangetroffen in de Rechterstraat in Boxtel. De man was betrapt bij een winkeldiefstal. Bij controle bleek tevens dat de man illegaal in Nederland verbleef. De man is overgedragen aan de vreemdelingen-dienst van het district Aa & Dommel. In afwachting van zijn uitzetting naar Rusland is hij ingesloten.

INBRAAK WONING, ESCH

Donderdagavond is ingebroken in een woning aan de Gestelseweg in Esch. Aan de achterzijde van de woning werd een ruit ingeslagen, waardoor men binnen kon komen. Alle kamers werden doorzocht. Wat er precies gestolen is, is nog niet bekend. Wel werd er een pendule gestolen.

TE VEEL GEDRONKEN, MAASKANTJE

In de nacht van donderdag op vrijdag is een 53-jarige man uit Den Bosch bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man had bijna drie keer de maximale toegestane hoeveelheid alcohol gebruikt. Naast een rijverbod is ook het rijbewijs van de man ingevorderd. Later zal hij zich bij de rechter moeten verantwoorden. De controle vond plaats op de Donksestraat in Maaskantje. TE VEEL GEDRONKEN, VUGHT

Een 69-jarige man uit Vught is in de nacht van donderdag op vrijdag bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. Hij kreeg een rijverbod. Inmiddels heeft de man van de officier van justitie een transactievoorstel gekregen van fl. 700,-. De controle vond plaats op de Molenstraat in Vught.

ZAKKENROLLEN, BOXTEL

Een 80-jarige vrouw uit Boxtel heeft aangifte gedaan van diefstal van haar portemonnee. Terwijl ze vrijdagochtend boodschappen aan het doen was in de Rechterstraat in Boxtel, kwam ze tot de ontdekking dat haar portemonnee uit haar tas was gestolen. Even van te voren had ze haar portemonnee nog gebruikt om te betalen.

BEKEURD VOOR MILIEUOVERTREDING, BOXTEL

Tegen een 38-jarige man uit Boxtel is vrijdag een onderzoek gedaan. Dat was omdat hij met zijn bedrijf, dat aan de Havervelden in Boxtel gevestigd is, in strijd met de voorschriften van de milieuvergunning afgegeven voor zijn bedrijf lozingen deed in het riool.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 3214 '