Zondag 2 Mei

GEWOND BIJ ONGEVAL, SCHIJNDEL

Bij een verkeersongeval in Schijndel zijn vrijdagavond kort na 18.00 uur drie personen gewond geraakt. Een 19-jarige automobilist uit Schijndel wilde vanuit de Woudseweg rechtsaf de Zijweg Dungen inslaan. Bij het rechtsaf slaan kwam hij op de verkeerde weghelft terecht en botste frontaal tegen een auto, bestuurd door een 61-jarige automobilist uit Boxtel. Beide bestuurders en een van de inzittende zijn overgebracht naar een ziekenhuis. De 19-jarige automobilist is voor observatie opgenomen. De andere twee konden na behandeling naar huis.

RIJBEWIJS INGEVORDERD, VUGHT

Een 68-jarige automobilist uit Vught heeft vrijdagavond zijn rijbewijs moeten inleveren nadat hij in dronken toestand een auto bestuurde. De controle vond om 20.15 uur plaats op de Repelweg in zijn woonplaats. Hij kreeg tevens een onmiddellijk rijverbod van negen uren.

In de loop van vrijdagavond/nacht controleerde de politie op de Rooiseweg in Schijndel vijftig automobilisten tijdens een routinematige alcoholcontrole. Niemand bleek gedronken te hebben.

WONINGINBRAAK, SCHIJNDEL

In de nacht van vrijdag op zaterdag is ingebroken in een woning aan de Lariestraat. Vermoedelijk heeft men kans gezien het slot terug in de schoot te drukken. Uit de woning is geld weggenomen alsmede een pantalon waarin een portemonnee zat,. In totaal gaat het om enkele honderden guldens. De bewoners werden wakker van wat gerommel en waarschuwden de politie. De dader was echter al gevlogen.

AUTOINBRAAK, HELVOIRT

Bij een inbraak in een bedrijfsauto is een gereedschapkoffer met handgereedschap gestolen. De waarde is niet bekend. De auto stond in de Vincent van Goghstraat geparkeerd. Om in de auto te kunnen komen werd een ruit vernield.

AUTOINBRAAK, VUGHT

Op de Deken van Ossstraat in Vught is vrijdagavond een autoradio gestolen. Van de auto werd een ruitje vernield om binnen te komen.

POLITIE ZOEKT GETUIGEN BEROVING, BOXTEL

De politie van Boxtel wil in contact komen met eventuele getuigen van een beroving die op zaterdag 1 mei omstreeks 12.25 uur plaatsvond op de Prins Hendrikstraat ter hoogte van het Raaphof. Een 25-jarige vrouw uit Liempde stapte na het boodschappen doen in haar auto. Direct hierop werd het portier opengetrokken door twee jongemannen. Het tweetal gaf de vrouw een klap tegen het hoofd en eisten haar portemonnee op. Toen de vrouw deze had afgegeven werd daaruit het geld, circa F 250.= gehaald en werd de portemonnee in de auto teruggegooid. Hierna verdwenen de twee per fiets. Van de twee vermoedelijk jeugdige berovers is geen signalement bekend. De politie van Boxtel verzoekt eventuele getuigen zich bij haar te willen melden via telefoonnummer 0411-612345.

SNELHEIDSCONTROLE, SINT OEDENRODE

Zaterdag zijn 64 automobilisten bekeurd die tussen 13.45 en 14.30 uur op de Lindendijk te hard reden. In totaal passeerden 673 voertuigen de controlepost. De snelste reed 68 km/u.

INBRAAK, HELVOIRT

Bij een inbraak in een manege aan de Helvoirtsestraat zijn zaterdagavond/nacht enkele kratten bier en frisdrank ontvreemd. De dader(s) kwam(en) binnen door een toegangsdeur te forceren.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 3238 '