Zondag 25 April

VROUW GEWOND BIJ AANRIJDING

Een 19-jarige vrouw uit Vught raakte vrijdagmiddag gewond toen zij op de Torenstraat in Helvoirt aangereden werd door een 20-jarige autobestuurder uit Kaatsheuvel. De man wilde zijn auto aan de rechterkant van de Torenstraat parkeren en zag daarbij de vrouw op haar bromfiets over het hoofd. De Vughtse raakte gewond aan een schouder en aan haar knieën en is opgenomen in het GZG-ziekenhuis in den Bosch.

ONDER INVLOED

De politie heeft vrijdagavond op de Structuurweg in Schijndel een 21-jarige inwoner van die plaats aangehouden. De man was even tevoren met zijn auto op de middenberm van de Structuurweg tegen een verkeerszuil aangereden. Nadat de man geblazen had bleek dat hij teveel alcohol op had. Hij kreeg een rijverbod van vijf uur en een proces-verbaal.

Op de Wijbosscheweg in dezelfde plaats is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 23-jarige man uit Handel aangehouden. Ook hij had teveel gedronken. De man kreeg een rijverbod van drie uur en een proces-verbaal. Beide bestuurders gaven het gebruik van alcohol toe.

WINKELDIEVEN AANGEHOUDEN

Zaterdagmiddag zijn twee asielzoekers uit Eindhoven aangehouden in een warenhuis aan de Rechterstraat in Boxtel. Een van de mannen was op heterdaad betrapt bij het plegen van een winkeldiefstal. Toen de man door een winkelmedewerker werd aangehouden, bemoeide de tweede verdachte zich ermee. Bij het onderzoek door de politie bleek dat de mannen een aantal gestolen goederen bij zich hadden zoals sieraden, parfum, drank en kleding. Alle goederen zijn in beslaggenomen. De spullen die in het warenhuis waren gestolen, zijn inmiddels teruggegeven. Beide verdachten worden vandaag verhoord, zij zijn in verzekering gesteld. De politie onderzoekt nog waar de overige gestolen spullen vandaan komen.

AUTORADIO'S WEG

Uit een bedrijfspand aan de Industrieweg in Helvoirt zijn in de nacht van zaterdag op zondag drie autoradio's en wat klein geld gestolen. De inbreker kwam binnen na het vernielen van een raam.

AUTO GESTOLEN

Op de Jagersweg in Vught verdween in dezelfde nacht een bestelauto van het merk Mercedes, kenteken VF-39-BS. Waarde niet bekend.

VALSE MELDER AANGEHOUDEN

De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een 19-jarige jongen uit Sint Oedenrode aangehouden wegens het doen van een valse melding. Even tevoren hadden de brandweer en de politie een melding gekregen dat een sportkantine aan de Neulstraat in Sint Oedenrode in brand zou staan. Ter plaatse bleek dat er niets aan de hand was. Na enig speurwerk kon de valse melder later in de nacht worden aangehouden. De jongen bekende het feit en zei in een opwelling gehandeld te hebben.

ASSISTENTIE VERLEEND

De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag haar collega's in Veghel geassisteerd. Op de Corridor in Veghel raakte een auto door nog onbekende oorzaak van de weg en botste daarna tegen een boom. De 28-jarige bestuurster uit Heeswijk-Dinther en haar evenoude medepassagier raakten bekneld en zijn door de brandweer bevrijd. De vrouw is overgebracht naar het ziekenhuis in Veghel, de man naar Eindhoven. Hun verwondingen zijn niet bekend. De auto raakte total loss.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 3271 '