Vrijdag 13 Augustus

DRIE MANNEN AANGEHOUDEN

Vannacht heeft de politie in Vught drie mannen aangehouden wegens rijden onder invloed, belediging en het belemmeren van ambtshandelingen. Een surveillanceauto zag op de Taalstraat een bestelauto met hoge snelheid voorbijrijden, de achtervolging werd ingezet. Op de parkeerplaats van een restaurant aan de Bosscheweg kon pas een stopteken worden gegeven. De bestuurder moest mee naar het bureau voor een alcoholtest. Zijn twee medepassagiers bemoeiden zich ermee, dat wil zeggen dat een van de mannen de politiemannen uitschold en de andere probeerde de man weer uit de politieauto te krijgen. De drie werden meegenomen naar het bureau nadat er andere politieauto's ter assistentie ter plaatse waren gekomen. De bestuurder, een 30-jarige man uit Den Dungen, bleek veel te veel gedronken te hebben. Hij kreeg een rijverbod en zijn rijbewijs werd ingenomen. De man die gescholden had, een 33-jarige Gestelaar, kreeg een proces-verbaal en de andere man, een 29-jarige plaatsgenoot, idem dito.

INBRAAK BEDRIJF

In een winkel aan de Driezeeg te Middelrode is vannacht voor een nog onbekend geldbedrag aan shag en sigaretten weggenomen. Men kwam binnen door het forceren van de winkeldeur. Bij een bedrijf aan de Maurick in Vught is vannacht een laptopcomputer gestolen nadat men een ruitje had vernield.

AUTO IN BRAND

Donderdagavond is op de Eerschotsestraat te Sint Oedenrode een auto uitgebrand. Vermoedelijk gaat het om een gestolen auto, die in brand in gestoken. De brandweer bluste het vuur.

GROTE VERKEERSCONTROLE N65

Donderdagavond en -nacht heeft de politie in samenwerking met de douane en Belastingdienst van 22.00 tot 01.00 uur een grote verkeerscontrole gehouden op de N65 bij Vught. 23 personen konden hun rijbewijs niet tonen, 1 persoon beschikte niet over een geldig rijbewijs, 3 automobilisten werden bekeurd wegens het voeren van mistlampen, 2 auto's hadden een verlopen APK, 4 mensen droegen geen gordel, 3 mensen voerden geen verlichting en 1 automobilist kreeg een rijverbod en transactie (f390,-) wegens rijden onder invloed. Verder zijn er 1082 passerende voertuigen op snelheid gecontroleerd, 132 auto's reden te hard, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 103 km/u terwijl 70 is toegestaan. De snelheidscontrole vond plaats tussen 20.00 en 22.00 uur. In totaal zijn er 177 processen-verbaal opgemaakt wegens overtredingen.

ONGEVAL MET LETSEL

Donderdagavond omstreeks 17.30 uur vond op de rijksweg N65 onder Helvoirt een aanrijding plaats waarbij drie personenauto's betrokken waren. Een automobilist, een 55-jarige man uit Poppel, reed met zijn auto over de N65 komende uit de richting Tilburg en gaande in de richting van 's-Hertogenbosch. Op voor de politie nog onbekende wijze raakte deze man bij een doorsteek tussen beide rijbanen op de rijbaan bestemd voor tegemoet komend verkeer. Daarbij botste hij tegen een hem tegemoet komende personenauto bestuurd door een inwoner van Belgie en met als passagier in diens auto een meisje. Een derde automobilist die op de rechter rijstrook richting Tilburg reed werd eveneens geraakt maar liep verder geen letsel op. De automobilist die de aanrijding veroorzaakt heeft is met zwaar lichamelijk letsel opgenomen in het Elisabethziekenhuis in Tilburg. Hij verkeert niet in levensgevaar. Het meisje raakte licht gewond en blijft in ieder geval de komende nacht ter observatie in het ziekenhuis. De identiteit van het meisje en de andere bestuurders zijn op dit moment evenmin bekend.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 3594 '