Woensdag 15 December

GEWONDEN BIJ ONGEVAL (Biezenmortel)

Dinsdagmiddag zijn twee personen gewond geraakt bij een ongeval. Op de kruising Brabantsehoek - Gommelsestraat - Heusdensebaan in Biezenmortel vond een aanrijding plaats. Een auto reed over de Gommelsestraat de kruising op en verleende daarbij geen voorrang aan een over de Brabantsehoek rijdende auto, bestuurd door een 19-jarige vrouw uit Udenhout. De bestuurder van de eerste auto (gegevens nog onbekend), de vrouw uit Udenhout en een inzittende van de auto van de vrouw uit Udenhout (gegevens onbekend) zijn met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. Door de aanrijding kwam een van de auto's in een tuin van een woning aan de Heusdensebaan terecht.

BROMFIETSER GEWOND BIJ ONGEVAL (Sint Michielsgestel)

Dinsdagavond is een 22-jarige bromfietser gewond geraakt bij een ongeval. Een auto, bestuurd door een 46-jarige vrouw uit Sint Michielsgestel, reed vanaf de Beekvlietstraat de kruising op met de Schijndelseweg in sint Michielsgestel. Daarbij zag ze de over de Schijdelseweg rijdende bromfietser over het hoofd. De bromfietser is met beenletsel overgebracht naar een ziekenhuis.

INBRAAK WONING (Vught)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de Madeliefstraat in Vught. Een ruit van de woning werd vernield waardoor men binnen kon komen. Alle kasten in de woning werden doorzocht. Nog onbekend is wat er is gestolen.

RIJDEN ONDER INVLOED (Vught)

Op de Helvoirtseweg te Vught is op dinsdagavond omstreeks 20.55 uur een 56 jarige automobilist uit Vught bekeurd voor rijden onder invloed van alcohol. De man kreeg een rijverbod. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd.

INBRAAK BERGING (Schijndel)

Bij een inbraak in een berging aan de Tiboschlaan te Schijndel is dinsdagavond een zwarte Tomos snorfiets ontvreemd. Waarde onbekend.

AANRIJDING LETSEL (Boxtel)

Bij een aanrijding op de Esschebaan te Boxtel woensdagmorgen, omstreeks 08.05 uur is een 30 jarige automobiliste uit Boxtel gewond geraakt. Het slachtoffer kreeg geen voorrang van een 53 jarige automobilist uit Boxtel.

SNELHEIDSCONTROLE (Vught)

Bij snelheidscontrole op de Helvoirtseweg te Vught op woensdagmorgen zijn 13 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 67 km.

Bij snelheidscontrole op de Wolfskamerweg te Vught zijn woensdagmorgen 9 bestuurders bekeurd. Max. 50 km. Hoogst gemeten snelheid 70 km.

INBRAAK AUTO (Esch)

Bij een inbraak in een bestelbusje aan de Looiershof te Esch in de nacht van 14 op 15 december 1999 is grote hoeveelheid elektrisch gereedschap weggenomen. Waarde onbekend. De daders verwijderden een ruit.

BOERDERIJ UITGEBRAND (Berlicum)

Woensdagmorgen omstreeks 10.20 uur, werd een brand gemeld in een boerderij aan het Plein in Berlicum. Door overburen van de woning werd gezien dat uit de schoorsteen veel meer rook kwam dan gebruikelijk. Ze namen hierop contact op met een van de bewoners van de woning. Deze bewoonster, die nog in bed lag, ging hierop op zolder kijken. Daar bleek in de verwarmingsruimte rook te hangen. Toen de gealarmeerde brandweer ter plaatse kwam, sloegen er reeds vlammen uit het rieten dak. Ondanks inspanningen van de brandweer Berlicum, ondersteund door verschillende regionale onderdelen van de brandweer Noord Oost Brabant, kon niet voorkomen worden dat de gehele woning verloren ging. De schade bedraagt vermoedelijk meer dan een miljoen gulden. Door de stichting salvage (het overkoepelende orgaan van de verzekeringsmaatschappijen) is voor opvang van het gezin gezorgd.

WINKELDIEFSTAL (Boxtel)

Woensdagmiddag zijn drie mannen in een winkel aan de Prins Hendrikstraat in Boxtel betrapt toen ze een flesje parfum van fl. 72,- wegnamen. Ondanks ingrijpen van het personeel zagen de drie mannen toch kans om te ontkomen.

Deel: ' Politiebericht Aa en Dommel - 3877 '